Home » D:News » În curând ne vom putea „instala” în creier noi capacităţi şi experienţe

În curând ne vom putea „instala” în creier noi capacităţi şi experienţe

Publicat: 20.03.2013
O nouă cercetare sugerează că am putea învăţa sarcini complexe depunând doar un efort conştient minim, cam aşa cum făcea Neo în Matrix.

Problema, însă, este aceea că spre deosebire de Neo, noi putem deveni maeştri în arte marţiale prin simpla introducere a informaţiilor în creier. Noi trebuie să depunem efort şi să sacrificăm timp pentru a dezvolta noi aptitudini.

Cercetătorii de la Universitatea din Boston, în colaborare cu Japan’s ATR Computational Neuroscience Laboratories, au creat o metodă numită decoded neurofeedback prin rezonanţă magnetică funcţională. Această metodă induce un model de activare preînregistrat în anumite arii vizuale ale cortexului vizual, zone care ar putea să producă acel model de activitate cerebrală prin procese obişnuite de învăţare.

Ulterior, oamenii de ştiinţă au realizat teste pentru a observa dacă repetarea modelelor fRMN cauzau îmbunătăţirea performanţelor caracteristicilor vizuale.

Rezultatele experimentelor au demonstrat cu succes că, prin cortexul vizual al unei persoane, rezonanţa magnetică funcţională poate fi folosită pentru transmite modele de activitate care se potrivesc cu o stare cunoscută anterior. Mai mult, datele despre comportament obţinute după şi înainte de exerciţiile de neurofeedback au arătat o îmbunătăţire a performanţelor vizuale, mai ales atunci când subiectul nu erau conştienţi de natura informaţiilor pe care le învăţau.

În concluzie, există posibilitatea ca în viitor să folosim astfel de tehnologii pentru a învăţa să cântăm la pian, pentru a reduce stresul mental sau chiar pentru a fi capabili să practicăm arte marţiale fără a depune prea mult efort.

Susa: The Atlantic