Home » D:News » Dinozaurii ştiau să înoate? O descoperire recentă dă răspunsul

Dinozaurii ştiau să înoate? O descoperire recentă dă răspunsul

Publicat: 10.04.2013
Dinozaurii erau capabili să înoate pe distanţe lungi, arată descoperirile făcute de o echipă internaţională de cercetători, care au studiat o serie de urme găsite pe fundul albiei unui râu.

Paleontologii ştiu că această albie de râu marca o rută parcursă intens de dinozauri, iar studiul ei oferă  numeroase indicii preţioase legate de modul de viaţă al acestor vieţuitoare.

Cercetând locurile, Scott Persons, de la Universitatea din Alberta, Canada, care a lucrat împreună cu un colectiv internaţional de specialişlti, a descoperit, alături de urme de paşi ale unor specii de dinozauri cu gâturi lungi, o serie de urme neobişnuite, pe care le-a identificat drept urme lăsate de ghearele unui dinozaur cu două degete la picioare.

După opinia paleontologului, urmele indică o mişcare coordonată stânga-dreapta şi sunt zgârieturi lăsate de ghearele unui dinozaur care înota în râu, atingând fundul apei doar cu vârfurile picioarelor.

Urmele se înşiră pe o distanţă de 15 metri, ceea ce, cred cercetătorii, arată că dinozaurii erau capabili să înoate cu mişcări coordonate ale membrelor.

Urmele au fost lăsate de un dinozaur theropod, carnivor, despre care se crede că ar avut o înălţime în dreptul şoldului de cca. 1 metru.

Relieful mâlului fosilizat arată că acum 100 milioane de ani, pe teritoriul de azi al provinciei Szechuan din China, a existat o alternanţă de perioade umede şi secetoase.

Albia râului, descrisă de Persons drept o „autostradă a dinozaurilor”, conţine foarte multe urme lăsate de alte theropode şi de sauropode gigantice, patrupede.

Specia căreia îi aparţine dinozaurul „înotător” nu poate fi determinată doar după urmele lăsate de gheare pe fundul cursului de apă, dar Persons crede că ar fi putut fi vorba fie despre o specie timpurie de tiranozaur, fie despre Sinocalliopteryx, un alt dinozaur prădător. Se cunoaşte faptul că ambele specii trăiau în regiunea respectivă, în perioada cretacică.

Sursa: Science Daily / Credit foto Nathan E. Rogers