Home » D:News » Hormonii masculini reprezintă o nouă ţintă în eforturile de combatere a cancerului la sân

Autor: Marius Comper 04.13.2013
Oamenii de ştiinţă din SUA anunţă identificarea unei noi ţinte asupra căreia se vor concentra pentru a învinge cancerul la sân: hormonii masculini, cunoscuţi şi sub numele de androgeni.

Cercetătorii de la Universitatea Colorado au descoperit că mai multe tipuri de cancer la sân prezintă receptori androgeni pe suprafaţa celulelor, iar hormonii masculini precum testosteronul alimentează dezvoltarea tumorii.

Medicamentele care blochează aceşti receptori ar putea oferi o nouă metodă de combatere a acestei boli, au explicat cercetătorii în cadrul unei întruniri a American Association for Cancer Research. Cercetătorii intenţionează să efectueze teste clinice pentru a testa această ipoteză.

Dr. Jennifer Richer şi colegii săi afirmă că mai bine de trei sferturi din toate cancerele de sân prezintă receptori androgeni, având astfel potenţialul de a răspunde la terapia anti-androgen.

Acest tip de tratament este deja folosit pentru cancerul de prostată.

Experţii ştiu deja că anumite tipuri de cancer de sân cresc sub influenţa hormonilor feminini, precum estrogenul sau progesteronul. Un medicament anti-cancer de sân foarte răspândit, Tamoxifen, funcţionează prin blocarea receptorilor de estrogen pentru a opri aceste tipuri de cancere.

Cercetarea efectuată de dr. Richer sugerează că hormonii masculini sunt la rândul lor un factor important ce stimulează dezvoltarea acestor tumori. Oamenii de ştiinţă au descoperit că multe tumori din zona sânilor prezentau atât receptori de estrogen, cât şi receptori androgeni. Aceste tumori au reacţionat la terapia anti-androgen efectuată în testele de laborator.

Pacienţii care recidivează după tratamentul cu Tamoxifen şi care prezintă totodată receptori androgeni ar putea fi cei care au cel mai mult de câştigat de pe urma acestui nou tip de tratament, afirmă Dr. Richer.

„Ne bucurăm de faptul că suntem mai aproape de testele clinice în ceea ce priveşte terapiile anti-androgen în cancerul de sân”, a declarat cercetătoarea.

Trenurile cu hidrogen ar putea înlocui vechile locomotive diesel. Țara care a anunțat deja înlocuirea întregii flote