Home » D:News » Vindecarea epilepsiei este o realitate: cum au reuşit specialiştii să stopeze apariţia crizelor epileptice?

Publicat: 07.05.2013
Deşi, la nivel mondial, epilepsia afectează 50 de milioane de persoane, până acum nu s-a găsit niciun tratament care să „îi vină de hac”. În timp ce mulţi suferinzi trebuie să se mulţumească cu medicamentele care reduc numărul crizelor, la aproximativ 30-40 de procente dintre oamenii care suferă de epilepsie aceste tratamente nu dau roade.

Acum, un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea California, San Francisco, a concluzionat că un transplant de celule ar putea fi leacul pentru epilepsie.

Experţii au realizat experimentul pe şoareci care sufereau de epilepsia lobului temporal medial. Această formă de epilepsie este foarte severă şi de obicei este rezistentă la tratament. Se presupune că în cazul acestui tip de epilepsie crizele apar în hipocamp. Uneori, în timpul acestor crize, suferinzii se confruntă şi cu transmiterea semnalelor nervoase realizată de neuroni. Ca urmare a acestor neuroni supraexcitaţi, oamenii suferă crize ce pot cauza contractarea muşchilor şi pierderea conştienţei. În timpul crizelor de acest fel, suferinzii se pot răni.

Pentru a preveni supraexcitarea neuronilor, oamenii de ştiinţă au realizat o procedură relativ simplă: ei au transplantat celule de eminenţă ganglionară. Deoarece specialiştii studiau un tip de epilepsie în care crizele apăreau în hipocamp, ei au implantat aceste celule în această regiune a creierului. Pe lângă faptul că hipocampul este asociat cu aceste crize, el este cunoscut şi pentru implicarea lui în învăţare şi memorie.

Procedura a fost realizată cu succes în rândul şoarecilor. Jumătate dintre subiecţi nu s-au mai confruntat deloc cu aceste crize, în timp ce restul şoarecilor, chiar dacă au continuat să se confrunte cu ele, crizele spontane au apărut mai rar ca înainte de transplant.

Pe lângă reducerea numărului de crize, s-a constatat că şoarecii şi-au schimbat comportamentul devenind mai puţin agitaţi, mai puţin hiperactivi şi rezolvând mai repede testele din labirintul cu apă.

Deocamdată nu se cunoaşte motivul pentru care unii dintre şoareci au scăpat complet de crize, în timp ce alţii au înregistrat doar un progres parţial. Cu toate acestea, specialiştii susţin că experimentul a fost un real succes.

Sursa: Counsel&heal