Home » D:News » Filmele preistorice sau primele GIF-uri: gravurile în piatră, animate de lumina soarelui (VIDEO)

Publicat: 21.05.2013
Arta preistorică este simplistă, însă unele reprezentări exprimă atât de mult încât îţi taie răsuflarea, iar acum, oamenii de ştiinţă susţin că ele fac mai mult decât să ne bucure privirile.

Ceea vor să spună cercetătorii de la Cambridge este că o serie de gravuri în piatră din Alpii Italiei devin animate atunci când Soarele se mişcă de-a lungul cerului.

Oamenii de ştiinţă au făcut descoperirea folosind scanere laser pentru a copia 150.000 de gravuri în piatră din Italia, Valea Valcamonica. Imaginile înfăţişează animale, personaje omeneşti, arme, unelte şi forme geometrice. Însă, specialiştii s-au concentrat asupra imaginilor care exprimă mişcare, precum păsări care zboară sau suliţe care penetrează obiecte.

Ulterior, cu ajutorul unui software special cercetătorii au reanimat versiunea digitală a imaginilor ca pe nişte cadre dintr-un film. „Am animat imaginea unei păsări şi nu numai că am făcut-o să zboare într-un sens absolut natural, dar am constatat că arcurile concentrice din interiorul corpului ei urmau logica grafică a unor aripi în mişcare”, a declarat Frederick Baker.

De asemenea, oamenii de ştiinţă cred că indivizii primitivi cântau la instrumente pentru a acompania animaţia produsă de mişcarea soarelui. Pentru a reda experienţa într-un mod cât mai aproape de autenticitate, arheologii au creat propriul lor film interactiv difuzat pentru prima dată în luna martie în timpul unei expoziţii din cardul Muzeului de Arheologie şi Antropologie al Universităţii Cambridge.

Acum, experţii plănuiesc să continue studiile pe baza gravurilor din piatră folosind micro-drone şi alte echipamente portabile de scanare astfel încât să poată face legătura dintre imagini şi autorii lor.

Sursa: The Verge