Home » D:News » Pilulele anticoncepţionale au un efect neaşteptat asupra femeilor, avertizează cercetătorii

Marius Comper 05.30.2013
Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Groningen arată că folosirea pastilelor anticoncepţionale ar putea duce la pierderea partenerului ideal. Motivul? Pilulele par să reducă nivelul de competitivitate al femeilor, astfel că acestea nu sunt la fel de dispuse să se «lupte» cu alte competitoare pentru partenerul lor.

Oamenii de ştiinţă afirmă că femeile ar trebui avertizate că pilulele nu au doar un efect fizic, ci şi unul psihologic. Cu toate acestea, alţi experţi susţin că femeile nu ar trebui să renunţe la pilulele anticoncepţionale.

Cercetătorii de la Universitatea Groningen au studiat un grup de femei tinere (20-31 de ani( în perioada în care foloseau pilulele anticoncepţionale şi după ce au încetat să le mai folosească.

În ambele ocazii, participantele la studiu au completat chestionare elaborate de cercetători pentru a măsura competiţia intra-sexuală (dacă le considerau pe alte femei ca prietene sau adversare).

Specialiştii au descoperit că femeile care aveau un partener tindeau să fie mai puţin competitive atunci când foloseau pilule anticoncepţionale, astfel că erau mai puţin predispuse la a se lupta pentru a-şi păstra partenerul în cazul în care altă femeie încerca să-l cucerească.

Cercetătorii cred că acest efect se datorează faptului că anticoncepţionalele suprimă testosteronul, un hormon care alimentează rivalitatea în cazul ambelor sexe.

În ceea ce priveşte femeile fără partener, cercetătorii consideră că dorinţa acestora de a-şi întâlni perechea este mai puternică decât influenţa hormonală a pilulei anticoncepţionale.

Dr. Allan Pacey, expert în fertilitate la Universitatea Sheffield, a declarat că studiul este „interesant”, fiind nevoie de alte cercetări pe acest subiect. Cu toate acestea, doctorul afirmă că „nu cred că sunt suficiente dovezi încât doctorii să înceapă să lanseze un avertisment către femei”.

Cercetătoarea Kelly Cobey scrie în studiul publicat în jurnalul Evolution and Human Behavior că „dacă aceste contraceptive hormonale reduc o tendinţă naturală a femeilor dintr-o relaţie de a concura pentru partenerul lor, acest lucru ar putea însemna că femeile din populaţia contemporană, în care anticoncepţionalele hormonale sunt foarte răspândite, au o abilitate redusă de a atrage parteneri noi sau de a-şi păstra partenerul existent”.

„Rezultatele studiului nostru sugerează că femeile care folosesc anticoncepţionale hormonale au un dezavantaj, pentru că e mai puţin probabil să caute sau să accepte un partener nou de la care ar putea obţine beneficii suplimentare. Femeile care folosesc anticoncepţionale hormonale ar putea să se mulţumească şi să pună bazele unei familii cu parteneri pe care nu i-ar accepta în mod normal”, afirmă cercetătoarea.

Alţi experţi, însă, au pus sub semnul întrebării această interpretare a rezultatelor, subliniind totodată că unele femei foarte competitive iau pilule anticoncepţionale pentru că acestea le eliberează de tensiunea premenstruală şi de alte probleme neplăcute.