Home » D:News » Eveniment extrem de rar: un pui de maimuţă kipunji a fost fotografiat (FOTO/VIDEO)

Publicat: 08.06.2013
Un pui de kipunji, una dintre cele mai rare specii de maimuţă africană, a fost fost surprins recent într-o fotografie.

Fotografia a fost publicată de biologii de la Wildlife Conservation Society (WCS), organizaţia din New York City care lansează proiecte de conservare a animalelor sălbatice.

Kipunji (Rungwecebus kipunji) este o specie pe cale de dispariţie. Mai exact, la ultimul recensământ s-a constatat că în sălbăticie mai există doar aproximativ 1.100 exemplare în sălbăticie.

Specia a fost descoperită pentru prima dată în 2003, iar în 2006, analizele genetice au scos la iveală că este vorba de o un nou gen de primate, singurul descoperit din anii `20 şi până acum şi singura specie de maimuţă africană descoperită din 1984 şi până azi.

Kipunji trăiesc în Tanzania, în doar două situri aflate la 350 de kilometri distanţă în Southern Highlands şi Munţii Udzungwa. La doi ani după descoperirea lor, WCS a ajutat la crearea unei zone protejate din Mount Rungwe, cu scopul de a promova conservarea acestor primate rare. De asemenea, sanctuarul le-a permis oamenilor să studieze maimuţele în habitatul lor natural.

„În pădure am urmărit zilnic un grup de kipunji, pentru mai bine de patru ani”, a declarat Tim Davenport, director al programului WCS din Tanzania.

Mama puiului fotografiat a fost una dintre maimuţele studiate în această perioadă de WCS. Despre această femelă dominatoare, botezată Trike, se crede că şi-ar fi pierdut o mână şi antebraţul din cauza unei capcane, înainte ca zona să fie protejată.

„Înainte ca noi să avem grijă de pădure, aici se desfăşurau acţiuni de braconaj”, a declarat purtătorul de cuvânt al WCS, Stephen Sautner.

Cu toate acestea, chiar şi cu această dizabilitate, femela de kipunji se dezvoltă bine şi poate avea grijă de puiul ei care are doar câteva săptămâni.

Kipunji au două trăsături principale care le deosebesc de alte specii de maimuţe: un smoc de păr în creştetul capului şi un strigăt unic descris ca un „latrat-claxon”.

Sursa: LiveSciene