Home » D:News » Imagini extraordinare din satelit: Pământul, planeta verde (VIDEO)

Imagini extraordinare din satelit: Pământul, planeta verde (VIDEO)

Publicat: 23.06.2013
Oamenii de ştiinţă au publicat noi imagini realizate din satelit în care au surprins zonele înverzite de pe Terra.

Folosind senzorul VIIRS al satelitului NASA/NOAA Suomi NPP, experţii au colectat informaţii în perioada aprilie 2012 – aprilie 2013, în scopul de a crea un nou index al vegetaţiei prin care să identifice cât din energia soarelui este absorbită de viaţa de pe pământ şi cât din ea este reflectată înapoi în spaţiu.

Imagini extraordinare din satelit: Pământul, planeta verde    Imagini extraordinare din satelit: Pământul, planeta verde

Imaginile (care, de fapt, formează o hartă interactivă ce poate fi accesată aici) rezultate arată zonele de pe planetă unde vegetaţia este luxuriantă, dar şi suprafeţele sterpe, inclusiv deşerturi, vârfuri înzăpezite şi arii urbane.

Folosind tehnici de imagistică cu infraroşu, satelitul NOAA este capabil să facă deosebirea între vegetaţie, roci şi alte elemente mai bine ca alţi sateliţi. Acest lucru le permite oamenilor de ştiinţă să îmbunătăţească acurateţea modelelor meteorologice şi să înţeleagă schimbările produse la nivelul vegetaţiei în funcţie de sezon.

Aceste mici schimbări au potenţialul de a ajuta la detectarea nivelurilor de lemne care ar putea provoca incendii în păduri, dar şi la informarea cu privire la eventualele secete şi chiar epidemii de malarie.

Sursa: The Verge