Home » D:News » Ce activitate banală produce aceeaşi plăcere ca sexul?

Ce activitate banală produce aceeaşi plăcere ca sexul?

Publicat: 20.07.2013
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Harvard susţin că în urma ultimelor cercetări au ajuns la concluzia că atunci când vorbim despre noi ne simţim la fel de bine ca atunci când facem sex.

Cercetătorii au dorit să afle dacă dezvăluirea amănuntelor despre propria persoană are legătură cu părţile din creier asociate cu plăcerea şi recompensa.

După ce au realizat mai multe teste şi după ce au scanat creierii unor voluntari, specialiştii au descoperit că atunci când oamenii vorbesc despre ei li se declanşează acelaşi răspuns chimic pe care îl experimentează în timpul sexului. Acum, specialiştii spun că acesta ar putea fi motivul pentru care oamenii sunt motivaţi să împartă cu regularitate informaţii personale.

Echipa de cercetători coordonată de Adrian Ward au folosit tehnici de imagistică prin rezonanţă magnetică funcţională (fRMN) pentru a identifica schimbări ale fluxului sanguin din anumite părţi ale creierului în prezenţa anumitor stimuli.

În studiu, oamenii de ştiinţă au rugat 195 de indivizi să discute despre ei în timp ce erau aşezaţi într-un aparat de fRMN. Astfel, participanţii au discutat atât despre propriile opinii şi trăsături de personalitate , cât şi despre alte persoane pe care le cunoşteau.

Warn şi echipa sa au măsurat nivelul de sânge din creierii participanţilor în timpul acestor discuţii, iar ulterior au folosit scanările pentru a compara diferenţele de la nivelul activităţii neuronale.

În cele din urmă s-a observat că atunci când participanţii vorbeau despre ei se înregistra o creştere a activităţii de la nivelul cortexului prefrontal medial, regiune care anterior a fost asociată cu gânduri legate de propria persoană.

De asemenea, în urma studiului s-a mai observat şi o schimbare în activitatea nucleului accumbens şi a ariei tegmentale ventrale, regiuni din creier care secretă dopamina. Studii anterioare au asociat aceste două zone din creier cu activităţile care produc plăcere precum sexul, consumul de alimente dulci şi chiar de cocaină.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, ultimele constatări sugerează că a vorbi despre propria persoană este o „plăcere inerentă” care ne-ar putea motiva să vorbim mai mult despre noi.

În acelaşi studiu s-a constatat că atunci când participanţilor li s-a pus că este răspunderile lor vor fi împărtăşite cu alţi oameni, regiunile din creier care secretă dopamina au experimentat un nivel mai ridicat de activitate decât atunci când li se spusese că răspunsurile vor fi confidenţiale.

„S-ar putea să îţi placă să vorbeşti despre propria persoană pentru simplul motiv că destăinuirea produce o creşterea a activităţii în regiunile neuronale asociate cu plăcerea, motivaţia şi recompensarea”, a explicat Ward.

Sursa: Counsel and Heal