Home » D:News » 11 mituri alimentare în care nu ar trebui să mai crezi

11 mituri alimentare în care nu ar trebui să mai crezi

Publicat: 31.08.2013
11 mituri alimentare în care nu ar trebui să mai crezi
„Nu mânca noaptea, nu consuma cafea, bea multă apă şi evită carbohidraţii dacă vrei să fii sănătos”, cam aşa ar suna sfatul unei persoane care a căzut pradă unora dintre cele mai populare mituri alimentare.

Mai jos am listat 11 dintre aceste mituri pe care ştiinţa a avut grijă să le desfinţeze:

1. „Dacă mănânci noaptea te îngraşi”

De fapt, nu există dovezi care să ateste faptul că mâncatul noaptea predispune la îngrăşare. În schimb, ceea ce ştim este că luăm în greutate atunci când consumăm multe calorii, iar mare parte dintre cei care au tendinţa de a mânca noaptea aleg tocmai acele alimente bogate în calorii. 

De asemenea, este posibil ca atunci când mâncăm noaptea să suferim de indigestie sau arsuri la stomac. 

2. „Unele zaharuri sunt mai rele decât altele”

Zaharoza, siropul de agave, mierea şi siropul de porumb au multe calorii ( o singură linguriţă de astfel de zaharuri conţine între 48 şi 64 de calorii). Până acum, cercetările ştiinţifice au arătat că trupurile noastre absorb aceste zaharuri în mod similar, Aşa că, în loc să vă străduiţi să evitaţi un anumit fel de îndulcitor, mai bine aţi încerca să diminuaţi consumul de zahăr în general. 

3. „Cafeaua nu ne face bine”

Acest mit este foarte răspândit, însă un număr foarte mare de studii realizate în ultimii ani au demonstrat nenumăratele beneficii aduse de consumul acestei băuturi. 

Atunci când este consumată cu moderaţie (2-3 căni pe zi), cafeaua contribuie la menţinerea sănătăţii. De fapt, studiile sugerează că ea reduce riscul de apariţie a diabetului de tip 2, a bolii Parkinson şi chiar şi a unor cancere. 

4. „Cu cât consumăm mai puţine grăsimi, cu atât mai bine”

Corpul uman are nevoie de trei tipuri de substanţe nutritive pentru a se dezvolta şi funcţiona. Astfel, noi trebuie să avem un aport echilibrat de proteine, carbohidraţi şi grăsimi. Da, avem nevoie şi de grăsimi! Grăsimile sănătoase le găsim în alune, seminţe, peşte, avocado, măsline şi lactate degresate care ne dau energie. 

În schimb, pentru a ne menţine în formă este recomandat să evităm grăsimile saturate sau cele trans care se găsesc în carnea roşie şi alimentele procesate. 

5. „Pentru a reduce aportul de sodiu consumă sare de mare”

Varietăţile speciale de „săruri gourmet” conţin cam aceeaşi cantitate de sodiu ca sarea de masă obişnuită.  În plus, aproximativ 75% din aportul nostru de sare vine din mâncăruri procesate. 

6. „Consumă mai multă apă pentru a scăpa de kilogramele în plus”

Nu există nicio îndoială că apa este vitală pentru corp, însă asta nu înseamnă că ne şi ajută să slăbim. 

Dacă faceţi parte din acele persoane pe care apa le ajută să stea departe de băuturile bogate în calorii, atunci s-ar putea ca ea să vă fie de ajutor. Însă, atunci când alegem să consumăm mai multă apă decât simţim nevoia în speranţa că vom slăbi, fără a ne schimba şi stilul de viaţ, nu vom abţine rezultatele sperate. 

7. „Trebuie să evităm cerealele procesate”

Ştim că cerealele integrale sunt benefice pentru că au multe fibre, vitamine, minerale şi fitonutrienţi, dar asta nu înseamnă că trebuie să renunţăm la toate cerealele procesate. 

În unele momente, ca de exemplu atunci când ne refacem după o răceală, cerealele rafinate ar putea fi necesare. În plus, unele cereale procesate ne aduc un aport de acid folic. Aşadar, chiar dacă cerealele integrale sunt o alegere sănătoasă, ar trebui ca din când în când să facem loc în dietă şi pentru cele procesate. 

8. „Zahărul îi face pe copii să devină hiperactivi”

Acest mit este atât de răspândit încât ni se pare imposibil să nu fie şi adevărat. Cu toate acestea, cele mai multe studii au indicat faptul că zahărul nu îi face pe toţi copii să devină hiperactivi. 

Chiar şi aşa, însă, trebuie să fim atenţi al cât de mult zahăr consumă un copil şi să ne asigurăm că el mănâncă şi alimente sănătoase. 

9. ”Atleţii au nevoie de foarte multe proteine”

Majoritatea dietelor vestice asigură necesarul zilnic de proteine chiar şi pentru atleţi. Adevăratul secret care îi ajută pe atleţi să aibă energie sunt caloriile, antrenamentele intense şi gustările care conţin carbohidraţi şi proteine. 

10. „Prea mult zahăr provoacă diabet”

Dacă nu suferiţi de diabet, consumul de zahăr nu vă va cauza această boală. În schimb, ceea ce vă poate afecta este obezitatea şi inactivitatea. 

11. „Carbohidraţii ne îngraşă”

Încetaţi să mai cădeţi pradă acestui mit, nu toţi carbohidraţii sunt dăunători pentru corp. 

Dar de ce oamenii care au diete sărace în carbohidraţi reuşesc să slăbească? Ei bine, majoritatea acestor diete includ şi o restricţie calorică. Astfel, în realitate, restricţia calorică dintr-o astfel de dietă este cea care ne ajută să pierdem kilogramele în plus. 

Sursa: WebMD
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Ascensiunea insectelor preistorice uriașe. Când au cutreierat Pământul și cum s-a încheiat domnia lor?
Ascensiunea insectelor preistorice uriașe. Când au cutreierat Pământul și cum s-a încheiat domnia lor?
Mars Orbiter rulează de două decenii cu Windows 98. Sonda primește, în sfârșit, o actualizare de software
Mars Orbiter rulează de două decenii cu Windows 98. Sonda primește, în sfârșit, o actualizare de software
Microbii antici ne pot ajuta să găsim forme de viață extraterestră. Ce au descoperit cercetătorii?
Microbii antici ne pot ajuta să găsim forme de viață extraterestră. Ce au descoperit cercetătorii?
Apetitul pentru broaște al francezilor și belgienilor a adus mai multe specii în pragul extincției
Apetitul pentru broaște al francezilor și belgienilor a adus mai multe specii în pragul extincției
Fosilele din „Leagănul Omenirii” ar putea fi mai vechi cu peste un milion de ani decât se credea până acum
Fosilele din „Leagănul Omenirii” ar putea fi mai vechi cu peste un milion de ani decât se credea până acum
Cercetătorii au descoperit modul în care ficatul controlează comportamentul și creierul
Cercetătorii au descoperit modul în care ficatul controlează comportamentul și creierul
Tumorile sistemului nervos ar putea fi împiedicate să crească folosind un medicament pentru epilepsie
Tumorile sistemului nervos ar putea fi împiedicate să crească folosind un medicament pentru epilepsie
Este mai probabil ca oamenii care miros similar să devină prieteni, spune știința
Este mai probabil ca oamenii care miros similar să devină prieteni, spune știința
Robot de bucătărie vs. chopper: care este diferența?
Robot de bucătărie vs. chopper: care este diferența?
Destinații de vacanță ieftine
Destinații de vacanță ieftine
Virusurile supraviețuiesc în apă dulce agățându-se de plastic, arată un studiu
Virusurile supraviețuiesc în apă dulce agățându-se de plastic, arată un studiu
Test de cultură generală. Care este cea mai rară grupă de sânge?
Test de cultură generală. Care este cea mai rară grupă de sânge?
Lumile extraterestre care nu seamănă cu Pământul ar putea fi locuibile de miliarde de ani
Lumile extraterestre care nu seamănă cu Pământul ar putea fi locuibile de miliarde de ani
Telefonul dat pe modul Silențios cauzează mai mult stres în loc să îl reducă
Telefonul dat pe modul Silențios cauzează mai mult stres în loc să îl reducă
Teatrul Național București, cultură la kilometrul zero al Capitalei (DOCUMENTAR)
Teatrul Național București, cultură la kilometrul zero al Capitalei (DOCUMENTAR)
Palatul CEC, emblematic și european (DOCUMENTAR)
Palatul CEC, emblematic și european (DOCUMENTAR)
De ce te cerți mai des cu partenerul în vacanță? Un psihoterapeut explică
De ce te cerți mai des cu partenerul în vacanță? Un psihoterapeut explică
Adevărul din spatele ”Nopţii cuţitelor lungi”, operaţiunea prin care Hilter şi-a eliminat toţi adversarii – VIDEO
Adevărul din spatele ”Nopţii cuţitelor lungi”, operaţiunea prin care Hilter şi-a eliminat toţi adversarii ...