Home » D:News » Iată care sunt câştigătorii premiilor Ig Nobel 2013 – cele mai trăznite, ciudate şi inutile descoperiri ştiinţifice (VIDEO)

Marius Comper 09.14.2013
Inventatorii unui sistem de capturare a teroriştilor care deturnează avioane se numără printre câştigătorii premiilor Ig Nobel pe 2013, acordate de Universitatea Harvard celor mai trăznite, ciudate şi inutile descoperiri ştiinţifice, o alternativă amuzantă la adevăratele premii Nobel.

Premiile Ig Nobel, aflate la cea de-a 23-a ediţie, sărbătoresc neobişnuitul, onorează imaginaţia şi stimulează interesul oamenilor în ceea ce priveşte ştiinţa, medicina şi tehnologia, potrivit revistei de umor Annals of Improbable Research, care sponsorizează aceste trofee împreună cu Harvard-Radcliffe Science Fiction Association şi Harvard-Radcliffe Society of Physics Students, informează Reuters.

Premiul Ig Nobel pentru ingineria de siguranţă a revenit americanului Gustano Pizzo, pentru inventarea unui sistem electromecanic de capturare a teroriştilor care deturnează avioane. Sistemul îl aruncă pe terorist printr-o trapă, îl leagă şi îl bagă într-un balot şi apoi îl aruncă din avion printr-o uşă specială, prin care acesta este paraşutat într-o zonă în care va fi arestat de poliţiştii care îl aşteaptă la sol.

Echipa de cercetători din Grenoble, coordonată de Laurent Bègue de la Universitatea Pierre Mendès-France, a primit premiul Ig Nobel pe 2013 la categoria psihologie, pentru un studiu care a demonstrat că oamenii, cu cât beau mai mult alcool, cu atât se simt mai frumoşi. Studiul, intitulat „Beauty is the the eye of the beer holder” („Frumuseţea stă în ochii băutorului de bere”), a fost realizat în cooperare cu Universitatea Paris-Descartes, Universitatea Paris-VIII şi Universitatea de Stat din Ohio şi a fost publicat anul trecut în revista British Journal of Pychology.

În medicină, premiul Ig Nobel pe 2013 a fost acordat unei echipe chinezo-nipone, care a studiat efectele muzicii de operă asupra şoarecilor care au primit un transplant cardiac.

Amuzant, dar prea puţin util în viaţa cotidiană, un alt studiu a fost recompensat cu premiul Ig Nobel pentru probabilitate. Potrivit acestui studiu, cu cât o vacă rămâne culcată mai mult timp, cu atât este mai probabil ca ea să se ridice în curând. Autorii studiului, cercetători din Marea Britanie, Olanda şi Canada, au descoperit de asemenea că, dacă o vacă se ridică în picioare, nu este uşor de aflat când se va culca din nou.

Premiul Ig Nobel pentru pace a revenit unui preşedinte adevărat, cel al statului Belarus, Aleksandr Lukaşenko, care a promulgat o lege ce stipulează faptul că aplauzele în public sunt ilegale. Potrivit BBC, Poliţia Naţională din Belarus a primit şi ea acelaşi premiu, pentru că a arestat un bărbat care avea o singură mână, sub acuzaţia că a aplaudat în public.

La categoria biologie şi astronomie, premiul a revenit unei echipe internaţionale, alcătuită din cercetători din Suedia, Africa de Sud, Germania, Australia şi Marea Britanie, care a demonstrat că gândacul de bălegar, atunci când se rătăceşte, îşi regăseşte drumul privind spre cer, spre galaxia noastră, Calea Lactee.

În fizică, premiul Ig Nobel pe 2013 a revenit cercetătorilor italieni, francezi, ruşi, elveţieni şi britanici care au arătat că anumite persoane ar fi din punct de vedere fizic capabile să alerge pe suprafaţa unui lac, dacă atât acele persoane, cât şi acea apă s-ar afla pe Lună.

Premiul Ig Nobel pentru chimie a recompensat o echipă japoneză care a descoperit că procesul care îi face pe oameni să plângă atunci când curăţă ceapă este mult mai complicat decât credeau oamenii de ştiinţă.

La categoria arheologie, au fost premiaţi americanul Brian Crandall şi canadiano-americanul Peter Stahl, doi cercetători care au analizat felul în care oasele unui şoarece de câmp se dizolvă în sistemul digestiv uman.

Premiul Ig Nobel pe 2013 la categoria sănătate publică a revenit unor cercetători thailandezi, pentru o serie de tehnici medicale de reataşare a penisului după amputarea acestuia (adeseori cauzate de soţii geloase). Cercetătorii asiatici recomandă aceste tehnici cu excepţia cazurilor în care penisurile amputate erau parţial mâncate de raţe.

Premiile Ig Nobel 2013 au fost înmânate câştigătorilor de cinci laureaţi autentici ai premiilor Nobel: Dudley Herschbach (chimie, 1986), Roy Glauber (fizică, 2005), Eric Maskin (economie, 2007), Sheldon Glashow (fizică, 1979) şi Frank Wilczek (fizică, 2004).

În ultimii ani, premiile Ig Nobel au recompensat studii referitoare la impactul muzicii country asupra suicidului, cercetări privind capacităţile spermicide ale băuturilor de tipul cola, despre utilizarea magneţilor pentru a face broaştele să leviteze, precum şi studii referitoare la efectul berii, al usturoiului şi al friştii asupra apetitului lipitorilor şi despre diferenţele dintre salturile puricilor care trăiesc pe câini şi cele ale celor care trăiesc pe pisici. Anul trecut, vedetele galei premiilor Ig Nobel au fost cercetătorii care au construit un dispozitiv care îi reduce la tăcere pe oamenii prea vorbăreţi.

Discursurile premianţilor sunt limitate la un minut. Dacă aceştia depăşesc timpul alocat, o tânără în vârstă de opt ani, care îndeplineşte rolul de maestru de ceremonii, se apropie de invitat şi-i şopteşte: „Opreşte-te, te rog, pentru că mă plictisesc”.

Anne Boleyn, prima regină a Angliei executată public. A fost acuzată de adulter și vrăjitorie