Home » D:News » Demonstrat ştiinţific: 7 moduri simple prin care poţi arde zilnic mai multe calorii

Demonstrat ştiinţific: 7 moduri simple prin care poţi arde zilnic mai multe calorii

Publicat: 15.09.2013
Demonstrat ştiinţific: 7 moduri simple prin care poţi arde zilnic mai multe calorii
Deşi, participarea la un maraton este una dintre activităţile care determină corpul să ardă cele mai multe calorii, există moduri ceva mai puţin solicitante, mai rapide şi mai plăcute prin care putem arde grăsimile. Mai jos veţi găsi şapte metode simple, dar demonstrate ştiinţific, prin care puteam arde un număr mare de calorii.

„Metabolismul tău este suma tuturor acţiunilor pe care le realizează corpul cu scopul de a converti mâncare în energie. Aşadar, deşi nu putem schimba numărul de calorii necesare pentru funcţionarea creierului şi a inimii, putem totuşi să ne ajutăm corpul să ardă în plus 500 de calorii zilnic, adoptând câteva strategii uşoare”, susţine Jim White, un instructor de fitness de la American College of Sports Medicine.

1. Păstrează o temperatură scăzută în încăpere

Corpul are, în general, o temperatură de 37 de grade, ceea ce înseamnă că dacă scădem temperatura internă, el va arde mai multe calorii pentru a o creşte la loc. 

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Humboldt au constatat că un consum zilnic a câte 2 litri de apă rece ca gheaţa poate determina metabolismul să ardă aproximativ 95 de calorii în plus. Mai mult, indivizii care au dormit în camere cu o temperatură de 19 grade Celsius au ars cu 7% mai multe calorii decât cei care au stat în încăperi cu o temperatură de 24 de grade. 

2. Alege mai multe proteine (fără grăsimi)

O masă nu poate fi tocmai hrănitoare şi sănătoasă dacă nu conţine proteine fără grăsimi, susţine White. De ce? Pentru că proteine conţin aminoacizii necesari corpului pentru a determina metabolismul să ardă caloriile şi să dezvolte muşchii.

„Fiecare jumătate de kilogram de muşchi câştigat rata metabolică că 20, 30 de procente”, a adăugat el.  

Zilnic, propuneţi-vă ca pentru fiecare jumătate de kilogram de masă corporală să consumaţi câte un gram de proteină fără grăsime provenită din surse precum puiul, peştele, ouăle, alunele sau seminţele. 

3. Bea ceai verde (de calitate)

Compusul  epigallocatechin-3-gallate (EGCG), care se găseşte în frunzele de ceai verde poate creşte rata metabolică pentru 24 de ore, ducând la o creştere a producţiei de energie prin digerarea grăsimilor. Aşadar, câteva ceşti de ceai vede pe zi pot fi destul de eficiente în arderea caloriilor, dar asta doar dacă alegem ceaiul de calitate care conţine suficient EGCG. 

4. Fă exerciţii cu greutăţi

Mai mulţi muşchi = mai puţină grăsime. Dar cine vrea să petreacă ore întregi la sală transpirând? Mai nimeni. Tocmai de aceea, studiile indică faptul că exerciţiile scurte cu greutăţi pot cresc metabolismul cu 452 de calorii pentru următoarele 24 de ore. Asta înseamnă cu 354 calorii în plus faţă de creşterea experimentată după antrenamente obişnuite. 

Iată cum funcţionează fenomenul: cu cât muşchii lucrează mai mult, cu atât ei au nevoie să se refacă după, lucru care duce la arderea caloriilor şi a hormonilor metabolici. 

5. Condimentează-ţi meniul

Capsaicina, substanţa responsabilă pentru iuţeala ardeilor şi a condimentelor poate determina corpul să ardă mai multe calorii. Consumul regulat de mâncăruri condimentate poate creşte producţia de căldură a copului şi activitatea din sistemul nervos simpatic (responsabil pentru răspunsul luptă sau fugi şi pentru transpiraţia indusă de condimente) cu aproximativ 50 de calorii pe zi, ceea ce se poate traduce printr-o pierdere a greutăţii de aproximativ 2,5 kg de înregistrată anual. 

6. Dormi mai mult 

Privarea de somn nu ne afectează doar energia. Ea afectează şi nivelurile de leptină şi grelină, hormonii care reglează apetitul. Oamenii de ştiinţă de la universităţile Stanford şi Wisconsin au demonstrat că cei care dorm doar 5 ore pe noapte îşi scad nivelul de leptină cu 15,5% şi cresc nivelul de grelină cu 14,9%. 

7. Consumă alimente organice

Aşa cum probabil ştiţi deja, alimentele procesate şi fructele non-organice conţin substanţe chimice care pot afecta căile metabolice ale corpului. Glifosat, bisfenolul sunt substanţe asociate cu obezitatea. De aceea, pe cât posibil, încercaţi să alegeţi alimentele proaspete care nu au fost tratate cu pesticide sau substanţe similare.

Sursa: Business Insider

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un studiu dezvăluie exercițiul fizic care poate stimula memoria
Un studiu dezvăluie exercițiul fizic care poate stimula memoria
Cum afectează încălzirea globală observațiile astronomice?
Cum afectează încălzirea globală observațiile astronomice?
Cum este afectat creierul de lumina zilei? Un nou studiu dezvăluie o legătură moleculară
Cum este afectat creierul de lumina zilei? Un nou studiu dezvăluie o legătură moleculară
Test de cultură generală. Care este cel mai rece loc din Univers?
Test de cultură generală. Care este cel mai rece loc din Univers?
Un prizonier eliberat de ruși spune că a fost „tratat mai rău decât un câine”
Un prizonier eliberat de ruși spune că a fost „tratat mai rău decât un câine”
Succes fără precedent pentru apărarea planetară! Momentul în care DART lovește asteroidul Dimorphos
Succes fără precedent pentru apărarea planetară! Momentul în care DART lovește asteroidul Dimorphos
Directorul general al Pfizer, testat pozitiv pentru a doua oară cu COVID-19
Directorul general al Pfizer, testat pozitiv pentru a doua oară cu COVID-19
Istoria zbuciumată a Portului Constanţa, pe care Regele Carol I îl vedea ”ca un izvor de bogăţie pentru ţara întreagă” – FOTO
Istoria zbuciumată a Portului Constanţa, pe care Regele Carol I îl vedea ”ca un izvor de bogăţie pentru ţara ...
Căsuțe de grădină: ce trebuie să știi și ce material să alegi
Căsuțe de grădină: ce trebuie să știi și ce material să alegi
Aliații lui Vladimir Putin, îngrijorați de „excesele” mobilizării
Aliații lui Vladimir Putin, îngrijorați de „excesele” mobilizării
Canada, lovită de furtuna Fiona. Mii de oameni fără curent electric
Canada, lovită de furtuna Fiona. Mii de oameni fără curent electric
Palatul Buckingham a publicat o fotografie cu locul de veci al Reginei Elisabeta
Palatul Buckingham a publicat o fotografie cu locul de veci al Reginei Elisabeta
Coreea de Nord a lansat o rachetă balistică. „Este un act de provocare gravă”
Coreea de Nord a lansat o rachetă balistică. „Este un act de provocare gravă”
INTERVIU EXCLUSIV – DESCOPERĂ.ro a vorbit cu NASA despre DART, misiunea de apărare planetară
INTERVIU EXCLUSIV – DESCOPERĂ.ro a vorbit cu NASA despre DART, misiunea de apărare planetară
USS Texas (BB-35), ultimul dreadnought din Primul Război Mondial, va primi reparații de 35 de milioane de dolari
USS Texas (BB-35), ultimul dreadnought din Primul Război Mondial, va primi reparații de 35 de milioane de dolari
Marius Tucă Show începe marți, 27 septembrie de la ora 20.00, live pe gândul.ro
Marius Tucă Show începe marți, 27 septembrie de la ora 20.00, live pe gândul.ro
O explozie astronomică, dezvăluită de Telescopul Hubble
O explozie astronomică, dezvăluită de Telescopul Hubble
EXCLUSIV: DESCOPERĂ.RO a vorbit cu NASA despre misiunea DART!
EXCLUSIV: DESCOPERĂ.RO a vorbit cu NASA despre misiunea DART!