Home » D:News » Autostrada dinozaurilor: mii de urme fosile ale acestor creaturi au fost descoperite în Alaska

Autor: Mihaela Stanescu 09.28.2013
Cercetătorii abia au început să exploreze acest sit palentologic, ale cărui bogăţii se anunţă fabuloase: pe malurile fluviului Yukon şi ale râului Tanana, afluentul său, o echipă de specialişti a găsit mii de urme pietrificate ale dinozaurilor care trăiau în aceste locuri în urmă cu 100 de milioane de ani.

În mai multe locuri din Alaska au fost descoperite urme fosile de dinozauri (prima a fost identificată în 2005, în Parcul Naţional Denali), dar de-a lungul fluviului Yukon există o abundenţă de urme care îi minunează pe paleontologi: în unele locuri, erau atât de multe, încât au putut fi adunate 50 de bucăţi în doar 10 minute.

Urmele dovedesc existenţa unei mari diversităţi de tipuri de dinozauri, mari şi mici, parte a unui ecosistem despre care cercetătorii nu ştiuseră până acum că a existat.

Urmele s-au păstrat sub forma “unor mulaje naturale”, formate după ce dinozaurii au păşit prin mâl, iar adânciturile astfel formate s-au umplut cu nisip care, ulterior, s-a solidificat, formând roci sedimentare. Au luat naştere astfel fosile care arată, după cum spune Pat Druckenmiller, de la University of Alaska Museum of the North, ca nişte “gogoloaie cu degete”.

Foto: Pat Druckenmiller

Cercetătorii afirmă că mai au mult de munca pentru a înţelege şi a descrie descoperirile şi lucrează împreună cu locuitorii satelor din zonă şi cu asociaţiile locale ale populaţiilor de nativi americani pentru a organiza viitoarele expediţii în regiune.

Sursa: FOXNews / Credit foto 1: Roger Topp