Prima pagină D:News

Să fie nanomedicina secretul învingerii cancerului? Cercetătorii japonezi anunţă un succes fără precedent

09.30.2013 | ● Vizualizări: 743
Glioblastomul, o formă extrem de malignă a cancerului de creier, ar putea fi tratat cu ajutorul nanoparticulelor     (Imagine: Shutterstock.com) + zoom

O echipă de cercetători japonezi a anunţat că au reuşit să trateze şoareci ce sufereau de glioblastom uman, o formă extrem de malignă a cancerului de creier, prin livrarea unui medicament direct în celulele canceroase folosind purtători de dimensiuni nanometrice.

Echipa condusă de Kazunori Kataoka, profesor la Graduate School of the University of Tokyo, a reuşit să conceapă artificial purtătorul medicamentului, un miceliu polimeric, cu molecule ligand ataşate de suprafaţa sa folosind un proces molecular de auto-asamblare.

Livrarea medicamentelor către celulele cerebrale este dificilă, deoarece pereţii impermeabili ale vaselor de sânge din creier creează ceea ce poartă numele de „bariera sânge-creier”. Totuşi, când echipa condusă de Kataoka a injectat în venele şoarecilor miceliile care purtau un medicament anticancer din platină, acestea au reuşit să treacă de bariera sânge-creier şi să lovească celulele tumorale ţintite.

Alte sisteme de livrare a medicamentelor anticancer încercate până acum au eşuat să distrugă celulele glioblastomului din cauza acestei bariere. În schimb, ligandul ataşat cu o proteină care penetrează membranele a permis miceliilor (ce măsurau 30 de nanometri în diametru) să penetreze bariera şi să ajungă la ţintă.

Sursa: The Japan News