Home » D:News » Cercetătorii au descoperit „legea universală a urinării”, valabilă la toate mamiferele, inclusiv la oameni (VIDEO)

Publicat: 21.10.2013
De acum înainte nu te vei mai uita la Dumbo cu aceiaşi ochi. Elefanţii, vacile, caprele şi câinii au nevoie de 21 de secunde pentru a-şi goli vezicile urinare. „O lege a urinării” ne explică acum ce se întâmplă cânt nu ne mai putem abţine şi trebuie să urinăm.

Patricia Yang şi colegii săi de la Georgia Institute of Technology din Atlanta au folosit materiale video pentru a studia modul în care interacţionează fluidele şi animalele. Mai întâi, specialiştii au investigat modul în care câinii se scutură pentru a se usca.

Apoi, în timp ce filmau la o grădină zoologică, oamenii de ştiinţă au constat că animale de dimensiuni diferite, atât de sex masculin, cât şi de sex feminin, au nevoie de acelaşi timp pentru a-şi goli vezicile.

Echipa de cercetători a filmat şobolani, câini, capre, vaci şi elefanţi în timp ce urinau, adunând şi analizând şi alte filmări din mediul online. Combinând această informaţie cu alte date referitoare la masă, presiunea vezicii urinare şi dimensiunea uretrei, specialiştii au putut crea un model matematic al sistemelor urinare prin care să arate motivul pentru care mamiferele au nevoie de aceeaşi durată de timp pentru a urina, în ciuda diferenţelor de mărime.

Modele anterioare au luat în considerare doar efectele presiunii vezicii urinare, omiţând să analizeze şi lungimea uretrei, informaţie ce s-a dovedit a fi importantă.

„Majoritatea cercetărilor sunt realizate pe oameni sau pe animale mai mici ca oamenii”, a declarat Yang. În cazul acestor specii, efectul gravitaţiei poate fi ignorat. Însă nu acelaşi lucru se întâmplă şi la elefanţi, ale căror uretre au dimensiuni comparabile cu cele ale unei conducte. Astfel, o uretră de elefant are un diametru de aproximativ 10 centimetru şi o lungime de aproximativ un metru.

În aceste cazuri, dimensiunea contează, deoarece urina are timp să atingă o viteză mai mare. Adică, pe măsură ce este transportată în jos, urina accelerează, iar rata fluxului creşte şi face ca vezica uriaşă a elementului să fie golită în acelaşi timp cu vezica unui animal mult mai mic.

Animalele care au dimensiuni medii, cum sunt câinii sau caprele, au uretre mai mici şi au un impuls gravitaţional mai mic, ceea ce însemnă că fluxul lor urinar este mai lent. În plus, aceste animale au vezicile urinare mai mici şi astfel ele sunt golite la fel de repede ca cele ale elefanţilor.

Potrivit modelului creat de oamenii de ştiinţă de la Georgia Institute of Technology, dimensiunile animalului nu influenţează timpul de urinare decât foarte puţin. „Legea urinării” observată cu ajutorul acestui model indică faptul că timpul necesar urinării, la mamifere, este proporţional cu masa animalului la puterea a şasea. Aşadar, orice schimbare în masa animalului are un efect redus de-a lungul timpului.

totuşi, există limite ale acestui model. Gravitaţia joacă un rol foarte mic în ceea ce priveşte urinarea animalelor de mici dimensiuni precum liliecii sau şobolanii, care urinează în mai puţin de o secundă. În schimb, vâscozitatea şi tensiunea superficială explică de ce urina acestor mici animale este eliberată ca un şir de picături individuale şi nu ca un jet continuu, aşa cum se întâmplă în cazul mamiferelor mari.

Cea mai mare navă hibrid din lume va transporta pasageri între Marea Britanie și Franța
Elveţia a importat aur din Rusia pentru prima dată de când Putin a lansat războiul
Energie nucleară pe Lună. NASA anunță planurile pentru sistemul de alimentare cu energie al misiunilor Artemis
Enigmaticii trovanți ai României. Povestea rocilor vii care cresc și se mișcă
China ar putea aduce mostre de roci de pe Marte pe Pământ cu doi ani înaintea NASA
Ce se va întâmpla cu omenirea dacă polii magnetici ai Pământului se vor inversa?
Cercetătorii propun uciderea furnicilor folosind virusuri
Una dintre cele mai timpurii moschei din lume, descoperită în deșertul Negev din Israel
Inteligența artificială a identificat cea mai scurtă cale spre fericirea umană
O nouă procedură pentru tratarea bolilor de ochi? Cercetătorii au dezvoltat un microac demn de filme de groază
Cercetătorii au identificat o proteină cheie pentru inhibarea multiplicării virusului gripal
Descoperă gama de laptopuri ASUS pentru creatori
Un urs a fost surprins în timp ce traversa lacul Vidraru. Imagini inedite de la Romsilva
Test de cultură generală. Câte culori are curcubeul?
O pâlpâire din întuneric dezvăluie indicii despre Sagittarius A*, gaura neagră din centrul galaxiei