Home » D:News » Câte calorii ardem în timpul sexului? Un nou studiu oferă, în sfârşit, un răspuns concludent

Publicat: 28.10.2013
Poate fi sexul considerat drept „sport”? Un nou studiu oferă un răspuns încurajator.

O cercetare publicată de curând în jurnalul ştiinţific PloS ONE arată că, în rândul persoanelor tinere, sexul arde în medie 4,2 calorii pe minut în cazul bărbaţilor şi 3,1 calorii pe minut în cazul femeilor. Intensitatea este moderată, relatează cercetătorii; cu alte cuvinte, sexul reprezintă o activitate fizică mai bună decât mersul pe jos, dar nu la fel de bună ca joggingul.

„Aceste rezultate sugerează că activitate sexuală are potenţialul de a fi considerată, în anumite momente, drept exerciţiu fizic”, scriu cercetătorii.

Cercetătorii dezbat de mult timp dacă sexul poate fi considerat „sport” sau nu. Un mit foarte răspândit în rândul publicului estimează că o partidă de sex arde între 100 şi 300 de calorii, însă nimeni nu a măsurat în mod direct caloriile arse.

Câteva cupluri au vrut să clarifice acest mister şi au făcut sex în numele ştiinţei. Celebrii cercetători William Masters şi Virginia Johnson au observat cupluri care făceau sex şi au notat că ritmul cardiac creştea până la 180 de bătăi pe minut. Spre comparaţie, în rândul unei persoane de 50 de ani, un puls cuprins între 85 şi 119 bătăi pe minut este clasificat drept „exerciţiu fizic de intensitate moderată”.

În 1984, un studiu asupra a 10 cupluri îndrăzneţe a apelat la monitorizarea presiunii arteriale, electrocardiografie şi un aparat de analiză a oxigenului pentru a stabili că auto-stimularea creştea pulsul bărbaţilor cu 37%, iar sexul în poziţia misionarului creştea pulsul cu 51%.

O mare problemă a acestor studii, însă, era faptul că participanţii trebuiau să desfăşoare activităţile sexuale în timp ce erau conectaţi la tuburi şi erau prinşi cu diferite fire, astfel că era greu de reprodus o sesiune de sex normală. Din fericire, noile tehnologii disponibile oferă metode inaccesibile până acum de măsurare a efectelor activităţii sexuale.

Cercetătorii de la Universitatea din Montreal au folosit o brăţară SenseWear (ce poate fi purtată pe braţ) pentru a măsura consumul de energie al cuplurilor în timp ce făceau sex în propria casă. Cercetătorii au recrutat 21 de cupluri heterosexuale cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani. Oamenii de ştiinţă au ales să se concentreze doar asupra acestei grupe de vârstă, deoarece consumul de energie în timpul sexului variază mult în funcţie de vârstă.

Mai întâi, fiecare participant la studiu a petrecut 30 de minute pe o bandă de alergare şi a efectuat un exerciţiu de intensitate moderată pentru a oferi cercetătorilor o idee despre câte calorii ard în timpul efortului. Apoi, participanţilor li s-a oferit câte o brăţară SenseWear, aceştia fiind trimişi acasă cu instrucţiunea de a face sex de patru ori de-a lungul unei luni în timp ce purtau brăţara.

Brăţările SenseWear folosesc accelerometre, senzori de temperatură şi senzori GSR (galvanic skin response) pentru a oferi o măsurătoare precisă a caloriilor consumate. Reacţia galvanică a pielii se referă la creşterea conductivităţii electrice ce are loc atunci când o persoană transpiră.

În medie, şedinţele sexuale măsurate de brăţările SenseWear durau 24,7 minute, cea mai scurtă durând 10 minute, iar cea mai lungă 57 de minute. Bărbaţii consumau mai multe calorii în timpul sexului decât femeile, iar acest lucru continua să fie valabil şi după ce cercetătorii luau în calcul faptul că aceştia aveau o masă corporală mai mare. În medie, o partidă de sex ardea 101 de calorii în cazul bărbaţilor, adică 4,2 calorii pe minut. Pe banda de alergare, bărbaţii ardeau 276 de calorii, adică 9,2 calorii pe minut.

Femeile consumau, în medie, 69 de calorii într-o sesiune sexuală, cu o medie de 3,1 calorii pe minut. Şi în cazul femeilor, banda de alergare reprezenta o metodă mai eficientă de a arde calorii, în medie consumând 213 calorii, adică 7,1 calorii pe minut.

Totuşi, cercetătorii subliniază că participanţii la studiu clasificau sexul ca fiind plăcut, astfel că este mai probabil ca oamenii să facă sex decât să meargă la sală.

Ce ar fi putut declanșa era glaciară? Un nou studiu ar fi rezolvat misterul de lungă durată