Prima pagină D:News

10 cele mai simple metode (demonstrate ştiinţific) prin care să îţi îmbunătăţeşti memoria

Redactia Descopera.ro | 10.30.2013 | ● Vizualizări: 21498
10 cele mai simple metode (demonstrate ştiinţific) prin care să îţi îmbunătăţeşti memoria     (Foto: Shutterstock.com) + zoom
Galerie foto (1)

Cea mai mare parte dintre metodele pentru îmbunătăţirea memoriei presupun un efort mental destul de ridicat. De data această, însă, am ales unele dintre cele mai uşoare strategii de îmbunătăţire a memoriei pe care le recomandă oamenii de ştiinţă.

Cu câteva excepţii, cei mai mulţi oameni pot realiza cele 10 metode enumerate şi discutate mai jos, fără a depune prea mult efort. 

1. Strânge pumnul drept

Specialiştii susţin că dacă strângi mâna dreaptă sub formă de pumn în timp ce înveţi, acest obicei poate ajuta memoria. Ruth Propper de la Montclair State University a realizat un studiu în acest an şi a analizat modul în care mişcările corpului influenţează funcţionarea creierului. În urma cercetării s-a constatat că cea mai bună combinaţie pentru îmbunătăţirea memoriei a fost atunci când participanţii au încleştat mâna dreaptă înainte de memorare şi apoi au format pumnul stâng pentru a-şi aduce aminte mai bine cuvintele învăţate. 



2. Mestecă gumă 

Mestecatul gumei ne poate ajuta să stăm concentraţi asupra unei sarcini şi să ne îmbunătăţim memoria. 

Un studiu realizat de Morgan et al. (2013) a testat memoria auditivă a celor care mestecau gumă şi apoi au comparat rezultatele evaluării cu cele ale indivizilor dintr-un grup de control, care nu mestecaseră gumă. 

La finalul studiului, oamenii de ştiinţă au concluzionat că indivizii care mestecaseră gumă îşi îmbunătăţiseră memoria pe termen lung, comparativ cu persoanele din grupul de control. 

3. Dormi

Unul dintre beneficiile aduse de somn este acela că face ca memoria să funcţioneze mai bine. Acest lucru se datorează faptului că, în timpul somnului, creierul este extrem de ocupat, lucrând, printre altele şi la memorie. 

pe lângă faptul că somnul întăreşte amintirile, dar el le şi restructurează şi reorganizează. Studiile au indicat că, de exemplu, oamenii care au tendinţa de a visa lucruri care sunt valoroase pentru ei au mai multe şanse de a-şi aminti mai bine acele lucruri sau evenimente. 

Astfel, dacă pentru tine este important să cânţi la pian, de exemplu, ai putea să încerci să adormi în timp ce din boxe se aude o anumită piesă muzicală cântată la pian. În acest fel îşi creşti şansele de a cimenta memoria. 

4. Fă o plimbare

Odată cu înaintarea în vârstă, mulţi oameni de confruntă cu probleme de memorie. Însă, studiile au indicat că este de ajuns să mergem pe jos doar 10 kilometri pe săptămână pentru a ne menţine buna funcţionare a memoriei. 

5. Lasă-te de fumat

Deşi beneficiile fizice ale renunţării la fumat sub deja destul de cunoscute, nu trebuie să trecem cu vederea faptul că există şi beneficii aduse memoriei. 

Nu mai este un secret pentru nimeni că fumatul afectează memoria, însă partea bună este aceea că renunţarea la acest obicei dăunător poate restabili funcţiile cognitive normale. 

6. Ignoră stereotipurile

Dacă ai impresia că memoria ta va fi din ce în ce mai slabă pe măsură ce îmbătrâneşti, atunci este foarte posibil ca aşa să se şi întâmple. 

Un studiu realizat în 2003 sublinia că atunci când oamenilor în vârstă li se aminteşte despre aceste stereotipuri legate de înaintarea în vârstă şi pierderea memoriei, aceştia chiar începeau să aibă rezultate mai slabe la testele de memorie. 

7. Citeşte postări de pe Facebook

Un studiu a scos la iveală faptul că postările de pe Facebook sunt mai uşor de memorat decât propoziţii din cărţi şi chiar şi decât feţele oamenilor. 

Un studiu realizat recent a indicat că, cel mai probabil, postările de pe Facebook sunt mai uşor de memorat deoarece ele sunt uşor de digerat şi scrise într-un limbaj spontan şi natural. 

8. Miroase rozmarinul

S-a demonstrat că mirosul de ulei esenţial de rozmarin  poate îmbunătăţi memorie pe termen lung. 

Mai exact, într-o cercetare publicată anul acesta, s-a observat că participanţii care au stat într-o cameră unde existau infuzii de rozmarin, obţineau rezultate mai bune la testele de memorie, comparativ cu grupul de control. 

9. Slăbeşte

La fel ca fumatul, luarea în greutate este asociată cu apariţia problemelor de memorie. Şi la fel ca lăsatul de fumat, slăbitul ne poate ajuta să ne refacem funcţiile cognitive. 

Andreas Pettersson, doctor şi totodată doctorand la Universitatea Umea, a realizat un studiu pe femei supraponderale şi a constatat că  performanţele obţinute de participante la testele de memorie s-au îmbunătăţit după ce acestea au scăzut în greutate.

10. Închide computerul şi bucură-te de linişte

Chiar şi atunci când suntem inactivi, creierul continuă să realizeze funcţii importante legate de memorie. 

„Creierul este creat în aşa fel încât să intre într-o stare mai puţin activă. deşi noi am putea crede că este o pierdere de vreme, această pauză ajută, probabil, la consolidarea amintirilor”, susţine profesorul Erik Fransén specializat în ştiinţe informatice.

Sursa: Spring

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI