Home » D:News » Vom extrage energie din piatră seacă?

Vom extrage energie din piatră seacă?

Publicat: 17.12.2013
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Lyon susţin că au găsit o nouă sursă de energie în forma hidrogenului care poate fi extras din apă cu ajutorul unui amestec simplu între roci şi apă.

Noua metodă accelerează reacţia chimică care, în natură, durează câteva milioane de ani.

În timpul procesului de diviziune, se formează un mineral numit serpentină atunci când fâşii minerale oliviene ia o un atom de oxigen şi unul de hidrogen de la molecula de H2O, cu scopul de a elibera un atom de hidrogen liber.

În studiu, oamenii de ştiinţă au încălzit mineralele din grupul olivinei în apă la câteva sute de grade Celsius, apoi au adăugat un pic de oxid de aluminiu şi au aşezat amestecul într-un dispozitiv sub presiune în miniatură. Acest dispozitiv sub presiune a fost creat cu două diamante care care produc o presiune de două mii de atmosfere.

Acelaşi proces de întâmplă foarte lent şi în cazul rocilor care formează fundul oceanelor, unde hidrogenul fie reacţionează cu atomii de carbon pentru a forma metan, fie este folosit de microbii care trăiesc în roci cu scopul de a susţine viaţa la adâncimi mari. Diferenţa este că, în mod natural, fenomenul se desfăşoară pe durate foarte lungi de timp.

Când au realizat experimentul, oamenii de ştiinţă s-au aşteptat ca acesta să dureze zile, dacă nu chiar săptămâni. Tocmai de aceea ei au fost foarte miraţi să observe că la o zi de la iniţierea experimentului jumătate din cristalele oliviene realizaseră deja reacţii.

Acum, oamenii de ştiinţă susţin că serpentinizarea s-ar putea dovedi o sursă de energie sustenabilă.