Home » D:News » Care sunt cele mai importante lucruri pe care le-am învăţat despre însemnătatea sportului anul acesta?

Autor: Maria Olaru 12.27.2013
Anul acesta, cercetările realizate asupra efectului pe care îl are activitatea fizică asupra noastră au reuşit să ne lămurească cu privire la câteva aspecte importante.

Dacă ne uităm puţin în urmă, la ştirile din ultimele luni vom vedea că cercetările din acest domeniu s-au dovedit a fi utile şi practice. Pe de altă parte, unele ştiri legate de efectele activităţii fizice nu au fost chiar atât de bune pentru cei care credeau că dacă aleargă desculţi îşi reduc riscul de a se răni, că exerciţiile uşoare scad pofta de mâncare sau că antrenamentele pentru maraton îi scot automat pe oameni din sedentarism.

Însă, cea mai importantă lecţie pe care ne-o dă ştiinţa anula acesta, când vine vorba de mişcare, este că intensitatea exerciţiilor contează, mai ales dacă eşti dornic să îţi termini antrenamentul într-un timp scurt.

Poate cel mai popular articol referitor la exerciţiile fizice, din acest an, a fost acela în se specifica faptul că 7 minute de exerciţii fizice pot fi mult mai eficiente ca ore întregi de alergat

Cei doi experţi care au realizat acest studiu afirmă că o combinaţie de 12 exerciţii efectuate de-a lungul a şapte minute pot produce aceleaşi efecte benefice pentru sănătate ca orele petrecute făcând alt tip de efort fizic.

Un alt studiu util a fost şi acela care a demonstrat că 4 minute de exerciţii fizice realizate zilnic pot fi suficiente pentru a ne menţine sănătoşi. În studiu, voluntarii care nu erau în formă şi care au fost rugaţi să alerge pe o bandă pentru patru minute, timp de 3 zile pe săptămână, de-a lungul a 10 săptămâni, şi-au crescut cu 10 procente  debitul maxim de oxigen consumat în timpul sportului (VO2max) – cu alte cuvinte, rezistenţa aerobică.

În acelaşi timp, un alt studiu, realizat tot anul acesta a demonstrat că mersul rapid reduce riscul de afecţiuni cardiace mai eficient decât alergatul în cazul în care consumul de energie al celor două activităţi este luat în calcul.

Spre sfârşitul anului, în octombrie, au fost publicate rezultatele unui alt studiu care au indicat  o creştere importantă a performanţelor şcolare cu fiecare 17 minute suplimentare de sport zilnic la băieţi şi cu 12 minute pentru fete, începând cu vârsta de 11 ani.

Într-un alt studiu interesant din acest an, specialiştii au descoperit că rozătoarele care alergau zilnic, timp de mai multe săptămâni, răspundeau am bine în situaţii stresante, comparativ cu animalele sedentare.

Însă, poate cel mai remarcabil studiu a fost acela realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea Lund, din Suedia, care au arătat efectele efortului fizic asupra ADN-ului uman. Ca urmare a mai multor experimente, specialiştii suedezi au descoperit că, pe lângă faptul că este cea mai bună metodă pentru a arde calorii în plus,  sportul mai are şi un alt avantaj: schimbă modul în care grăsimea este stocată în corp. Oamenii de ştiinţă au descoperit că 6 luni de activitate fizică regulată, precum clasele de aerobic sau mersul cu bicicleta, duce la schimbări în activitatea genelor ce joacă un rol în stocarea grăsimii şi în dezvoltarea obezităţii.

Sursa: NY Times