Home » D:News » Un animal uriaş, dintr-o specie necunoscută, a fost găsit pe o plajă din Australia. „E atât de mare că ne-a luat răsuflarea”

Marius Comper 02.06.2014
O meduză uriaşă, care face parte dintr-o specie deocamdată necunoscută, a eşuat în această săptămână pe o plajă australiană, au anunţat, joi, oamenii de ştiinţă din această ţară, citaţi de AFP.

Organismul marin, alcătuind o mare masă vâscoasă cu un diametru de 1,5 metri, a fost descoperit de o familie pe o insulă din Tasmania.

Potrivit biologului Lisa Gershwin, exemplarul eşuat pe plajă este înrudit cu meduza cu coamă de leu, o specie ale cărei exemplare pot ajunge la diametre de doi metri.

„Cunoaştem această specie, însă ea nu a fost deocamdată clasificată”, a adăugat Lisa Gershwin, precizând că oamenii de ştiinţă au remarcat de câteva săptămâni o proliferare a meduzelor uriaşe în apele tasmaniene.

„Este atât de mare încât ne-a luat răsuflarea”, a mai spus Gershwin. „E un animal gigantic, dar nu ne ameninţă viaţa, deşi înţeapă”, a mai spus speciastul, care a lucrat cu meduze în ultimii 20 de ani.

„E atât de mare, dar nu ştim nimic despre ea. Această descoperire subliniază cât de mult avem de învăţat despre ocean”, a concluzionat Gershwin.