Home » D:News » De ce nu e bine să urinăm în piscină? Oamenii de ştiinţă au descoperit adevăratul pericol legat de acest comportament

Publicat: 07.03.2014
Este, evident, un lucru necivilizat şi neigienic, dar nu numai atât: clorul din apa piscinelor reacţionează cu anumite substanţe prezente în urina umană, dând naştere unor compuşi chimici foarte dăunători sănătăţii, au descoperit cercetătorii.

„Dacă înotătorii n-ar mai urina în piscine, calitatea apei şi a aerului s-ar îmbunătăţi, chiar în lipsa oricăror alte schimbări în ceea ce priveşte tratarea apei sau ventilaţia”, afirmă oamenii de ştiinţă de la Universitatea Agricolă a Chinei şi de la Universitatea Purdue, SUA, într-un articol publicat în jurnalul Environmental Science & Technology.

Cercetătorii au realizat experimnte de laborator în care au combinat apa colectată din diferite piscine din China cu amestecuri de substanţe chimice care imitau compoziţia urinii şi a sudorii umane.

Clorul (folosit pentru dezinfectarea apei din piscine) reacţionează cu un număr de substanţe din sudoare şi urină.

În reacţie cu clorul, acidul uric din urină formează clorura de cianogen, un compus foarte toxic care, inhalat, poate afecta negativ mai multe organe, printre care plămânii, inima şi sistemul nervos central.

De vreme ce introducerea acidului uric în apa piscinelor se datorează urinării în apă, o acţiune voluntară a înotătorilor, aceste descoperiri arată că adoptarea de către înotători a unor obiceiuri mai igienice în această privinţă ar îmbunătăţi considerabil calitatea apei din piscină şi a aerului din preajma acesteia, au explicat cercetătorii.

Sursa: Mail Online / Hepta