Home » D:News » Pepenele ţi-ar putea salva viaţa! De ce ar trebui să consumi acest fruct dacă ai fost expus la frig sau eşti supraponderal

Marius Comper 04.08.2014
Pepenele verde poate scădea tensiunea arterială în cazul persoanelor obeze şi ar putea reduce semnificativ riscul de infarct, chiar şi în condiţii de vreme rece, au descoperit cercetătorii americani.

Mulţi oameni mor de infarct în condiţii de vreme rece, deoarece eforturile de reglare a temperaturii depuse de organism provoacă o creştere a tensiunii arteriale.

Studiul cercetătorilor americani, publicat în American Journal of Hypertension, a relevat faptul că pepenele verde are efecte benefice asupra sănătăţii inimii şi reduce riscul de boli cardiovasculare, mai ales în cazul expunerii la frig.

„Tensiunea asupra aortei şi inimii a scăzut după ce voluntarii au consumat extract de pepene verde”, a declarat Arturo Figueroa, profesor la Universitatea din Florida.

Oamenii de ştiinţă au monitorizat, timp de 12 săptămâni, 13 persoane diagnosticate cu obezitate, care aveau probleme cu tensiunea arterială. Mâinile participanţilor au fost scufundate în apă rece pentru simularea condiţiilor de frig, în timp ce oamenii de ştiinţă le măsurau tensiunea arterială. După aceea, jumătate dintre participanţi au consumat zilnic extract de pepene (patru grame din aminoacidul L-citrulină şi două grame de L-arginină). Cealaltă jumătate a primit o substanţă placebo, iar, după şase săptămâni, participanţii au inversat rolurile.

Cercetătorii au descoperit că pepenele verde a scăzut tensiunea arterială şi a redus stresul cardiac, chiar şi în condiţii de temperatură joasă.

Suplimentele cu L-citrulină şi L-arginină sunt disponibile în magazinele naturiste, dar trebuie administrate în doze ridicate pentru a avea ca efect scăderea tensiunii arteriale.

Studiul a apărut la scurt timp după un altul care a stabilit că exerciţiile fizice efectuate în apă caldă pot reduce tensiunea arterială. Cercetătorii de la Universitatea din Sao Paulo, Brazilia, au descoperit că gimnastica aerobică efectuată în apa caldă poate reduce tensiunea arterială, chiar şi în cazul persoanelor pentru care tratamentul medicamentos nu a dat rezultate.

Lideri mondiali şi laureaţi ai Premiului Nobel cer suspendarea drepturilor intelectuale pentru COVID
Moderna vrea să introducă a treia doză pentru vaccinul anti- COVID-19
Ce este sindromul de scurgere capilară (SCLS), boala Clarkson?
Suedia, țară care a evitat iniţial restricţiile anti-COVID, accelerează campania de vaccinare