Home » D:News » Cercetătorii au obţinut o victorie importantă în lupta contra unui cancer mamar greu de depistat

Marius Comper 04.22.2014
Gena care declanşează carcinomul lobular invaziv, un tip de cancer ce afectează glandele mamare, dificil de depistat în stadii incipiente, a fost identificată recent de o echipă internaţională de cercetători.

Noua descoperire va creşte şansele pentru o diagnosticare timpurie şi pentru un tratament mai eficient.

Acest tip de cancer reprezintă aproximativ 15% din totalul de aproximativ 50.000 de cazuri de cancer mamar diagnosticate în fiecare an. Totodată, carcinomul lobular invaziv este tipul ce cancer care apare cel mai frecvent în rândul femeilor cu vârste cuprinse între 45 şi 55 de ani şi poate să apară la nivelul ambilor sâni în acelaşi timp.

Întrucât adeseori nu formează noduli clasici, acest tip de cancer este dificil de diagnosticat şi este depistat, din acest motiv, doar atunci când s-a extins atât de mult încât este de regulă dificil de tratat.

Dacă medicii le identifică dinainte pe pacientele care prezintă un risc ridicat, ei pot să le monitorizeze cu mai multă atenţie şi să descopere în boala timp util, în stadii incipiente.

Acest studiu, coordonat de cercetătorii britanici şi realizat în colaborare cu 100 de universităţi şi instituţii de cercetare din lumea întreagă, a început prin a compara ADN-ul prelevat de la peste 6.500 de femei cu carcinom lobular invaziv cu ADN-ul recoltat de la peste 35.000 de femei sănătoase.

Este pentru prima dată în istorie când o anumită genă a fost asociată cu carcinomul lobular invaziv.

Potrivit autorilor acestui studiu, femeile care au această genă în ADN-ul lor prezintă un risc cu 13% mai mare de a dezvolta acest tip de cancer în comparaţie cu femeile fără această genă.

Studiul a fost coordonat de profesorul Montserrat Garcia-Closas de la The Institute of Cancer Research din Londra şi a fost publicat în revista ştiinţifică PLoS Genetics.

Surse: Mediafax, Daily Mail, ICR