Home » D:News » Totul e să ai idei: cum a rezolvat un mic oraş canadian o problemă care ameninţa localitatea (VIDEO)

Mihaela Stanescu 05.02.2014
Edilii oraşului au încercat fel de fel de metode – câini, îngrăşăminte cu miros înţepător, manechine cu aspect uman – pentru a goni gâştele canadiene care ocupă o plajă publică de pe Insula Petrie, din orăşelul canadian Orleans. Prezenţa păsărilor a devenise o problemă de sănătate publică, deoarece excrementele lor, acumulate pe plajă în cantităţi mari, duseseră la creşterea concentraţiei de bacterii E. coli, potenţial periculoase pentru om. În cele din urmă, salvarea a venit din partea tehnologiei de ultimă oră: o dronă „prădătoare”.

Oficialităţile oraşului au apelat la Steve Wambolt, un fost angajal al IBM şi Corel, care a proiectat un sistem cu 6 elice – un hexicopter – echipat cu lumini şi emiţătoare de sunete şi care reuşeşte cu succes să gonească gâştele şi pescăruşii de pe plajă.

În zonă trăeisc peste 100 de gâşte canadiene, ale căror excremente infestează apa şi nisipul.

Înmulţirea acestor păsări a devenit o mare problemă în Canada:  distrugerea habitatelor naturale a redus numărul prădătorilor acestor păsări, iar acestea s-au înmulţit exploziv şi au invadat oraşele, unde  consumă iarba de pe peluze şi depun cantităţi mari de excremente ce constituie medii de înmulţire pentru bacterii potenţial periculoase.

Drona lui Steve Wambolt – numită Goosebuster  – le apare păsărilor din zonă ca un prădător; emite lumini şi sunete care au darul de a speria păsările şi s-a dovedit extrem de eficientă: în fiecare zi, dispozitivul zburător telecomandat goneşte gâştele de pe plaja Insulei Petrie către alte locuri de hrănire, mai depărtate de oraş.

Ca urmare, pe plaja insulei – a cărei amenajare a costat peste un milion de dolari – concentraţia de E. coli a scăzut considerabil, iar plaja este acum una dintre cele mai curate şi mai frecventate din oraş. În urma acestui succes, şi alte localităţi canadiene care au probleme din cauza gâştelor şi-au manifestat interesul faţă de „metoda Goosebuster.”

Sursa: Motherboard