Home » D:News » Încep pregătirile pentru descinderea pe un asteroid: iată cum se antrenează astronauţii NASA pentru această misiune fără precedent (FOTO, VIDEO)

Autor: Mihaela Stanescu 05.13.2014
Doi astronauţi din cadrul NASA au început deja antrenamentul pentru ambiţioasa misiune de a asoliza pe un asteroid – o etapă necesară pentru întreprinderea unei viitoare misiuni cu echipaj uman pe Marte. NASA plănuieşte să trimită astronauţi pe un asteroid în deceniul următor al acestui secol.

Antrenamentele se desfăşoară într-un bazin adânc de 13 metri, umplut cu apă (pentru a simula condiţiile de microgravitaţie), la Centrul Spaţial Johnson, din cadrul NASA, într-un laborator special numit Neutral Buoyancy Laboratory.

Purtând versiuni modificate ale unor costume spaţiale utilizate actualmente, astronauţii Stan Love şi Steve Bowen exersează folosirea tehnicilor şi a instrumentelor care ar putea fi utilizate cândva pentru capturarea şi explorarea unui asteroid.

În bazin se găseşte o replică a capsulei spaţiale Orion, care îi va duce pe astronauţi pe asteroid, cuplată cu o instalaţie robotizată ce urmează a fi folosită pentru capturarea unui asteroid şi plasarea lui pe o orbită stabilă în jurul Lunii.

Unul dintre scopurile explorării asteroizilor va fi obţinerea unori mostre cilindrice care să arate toate straturile din care  este alcătuit asteroidul, ceea ce ar da informaţii privind vârsta şi modul de formare ale Sistemului Solar. Dar desprinderea unor mostre din asteroid necesită, în condiţiile din spaţiu, instrumente şi tehnici speciale. Astronauţii testează, în acest scop, un  ciocan pneumatic, pentru a se familiariza cu senzaţiile şi reacţiile corpului uman în timpul unor asemenea activităţi şi a evalua cât de potrivite sunt costumele spaţiale pe care ar urma să le poarte. Cele folsite la ora actuală necesită diferite modificări pentru a putea oferi astronauţilor libertatea de mişcare necesară îndeplinirii sarcinilor propuse.

Explorarea unui asteroid, alături de misiunile pe Staţia Spaţială Internaţională, sunt etape necesare pentru pregătirea unei viitoare misiuni cu echipaj uman pe Marte

La data de 4 decembrie a acestui an, va fi testat, deocamdată fără echipaj uman, prototipul capsulei spaţiale Orion, care ar urma să îi ducă pe astronauţi pe un asteroid. Misiunea este foarte importantă, deoarece ea va testa capacitatea capsulei de a rezista unei întoarceri pe Terra dintr-o viitoare misiune pe Marte. Capsula se va ridica la altitudinea de 5.800 metri (de 13 ori mai mult decât altitudinea la care se găseşte SSI) şi va reintra în atmosferă cu viteză foarte mare (32.000 km/h).

NASA dezvoltă, de asemenea, o nouă rachetă, numită Space Launch System, mult mai puternică decât cele folosite până acum, ce ar urma să fie testată în 2017.