Prima pagină D:News

Twitter, un instrument de identificare a neologismelor ce vor fi incluse în Dicţionarele Collins. „Adorkable” şi „Felfie”, noi cuvinte în limba engleză

Florin Bădescu 05.20.2014 | ● Vizualizări: 90
Lexicografii care editează Dicţionarele Collins au decis să utilizeze platforma de microblogging Twitter ca instrument de identificare a celor mai în vogă neologisme care circulă în limba engleză, iar internauţii pot să decidă prin voturile lor cuvântul câştigător.     (Foto: Shutterstock.com) + zoom
Galerie foto (1)

Lexicografii care editează Dicţionarele Collins au decis să utilizeze platforma de microblogging Twitter ca instrument de identificare a celor mai în vogă neologisme care circulă în limba engleză, iar internauţii pot să decidă prin voturile lor cuvântul câştigător.

În ultimii ani, o serie de cuvinte populare pe reţelele de socializare - precum "selfie" şi "bitcoin" - au reuşit să îşi facă loc în dicţionarele de limba engleză.

În 2014, însă, editorii Dicţionarelor Collins îi invită pe utilizatorii de Twitter să decidă ei înşişi cuvintele moderne pe care doresc să le vadă incluse în acest dicţionar prestigios.

Lexicografii britanici care colaborează cu Dicţionarele Collins au analizat cu mare atenţie această platformă de microblogging pentru a identifica termenii emergenţi şi au alcătuit astfel o listă scurtă. Ei îi invită, totodată, pe utilizatori să voteze pentru a desemna cuvântul câştigător, ce va fi inclus în următoarea ediţie a dicţionarului.



Pe lista scurtă a neologismelor folosite pe Twitter se numără cuvinte precum "adorkable" ("stupid într-un mod adorabil") şi "felfie" ("fermier care şi-a făcut un selfie").

Pentru a vota unul dintre cele 9 cuvinte selecţionate, utilizatorii trebuie să publice un mesaj pe Twitter cu termenul lor preferat, precedat de hashtag - de exemplu #adorkable - până pe 28 mai.

Cuvântul câştigător va fi anunţat în iunie şi va fi introdus în următoarea ediţie a Dicţionarului Collins care va fi publicată în octombrie.

Reprezentanţii Dicţionarelor Collins spun că folosirea reţelei Twitter pentru a măsura popularitatea unor cuvinte reprezintă "o extensie naturală a felului în care sunt alcătuite dicţionarele".

De obicei, cuvintele sunt adăugate în dicţionare prin analizarea frecvenţei cu care sunt utilizate în presa scrisă şi internaţională, britanică şi internaţională.

Ian Brookes, lexicograf şi editor consultant la Collins English Dictionary, consideră că limba a evoluat dintotdeauna în societatea umană, generând noi termeni, iar acest proiect al dicţionarului Collins indică importanţa pe care au căpătat-o în ultima vreme reţelele de socializare.

Surse: Mediafax, Daily Mail

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI