Home » D:News » Nori negri de insecte au întunecat cerul: locuitorii statului american Wisconsin asistă la un fenomen impresionant (VIDEO)

Publicat: 27.05.2014
În fiecare an, în această perioadă, are loc, în regiunea lacului Winnebago din Wisconsin, ecloziunea unor insecte numite local „muşte de lac”. Insectele apar cu miliardele şi invadează efectiv ţinutul, alcătuind uneori adevăraţi nori întunecaţi pe cer. Deşi neplăcut pentru oameni, acest eveniment anual are o importanţă majoră, furnizând o hrană foarte preţioasă păsărilor care, în această perioadă, îşi cresc puii.

Aceste insecte, din familia chironomidelor, nu sunt periculoase pentru om; deşi seamănă, ca aspect, cu nişte ţânţari uriaşi, nu înţeapă, armătura lor bucală fiind foarte redusă.

Larvele lor trăiesc în apă, reprezentând şi ele o sursă importantă de hrană pentru diferite organsime acvatice. Larvele care au supravieţuit prădătorilor se transformă în pupe şi, în fiecare primăvară, din aceste pupe ies adulţii – proces numit ecloziune.

Adulţii nu trăiesc decât câteva zile, timp în care nu se hrănesc, ci caută parteneri de împerechere. Odată realizată împerecherea şi depuse ouăle în apă, insectele mor.

Fenomenul ecloziunii în masă a chironomidelor este neplăcut pentru oameni, deoarece, timp o săptămână sau două, insectele sunt peste tot, într-o densitate supărătoare; uneori acoperă parbrizele maşinilor sau înfundă burlanele.

Însă ele reprezintă o  verigă vitală în lanţul trofic, multe păsări profitând de această resursă extrem de abundentă, cu atât mai importantă cu cât, în această perioadă, păsările îşi cresc puii.

Sursa: Wired