Home » D:News » Administraţia americană a decis să cheltuiască milioane de dolari pentru albine. De ce este important acest proiect?

Publicat: 23.06.2014
Fără acest efort, economia SUA s-ar putea resimţi drastic în următori ani, din cauza scăderii recoltelor: multe dintre plantele alimentare cel mai mult consumate sunt polenizate de albine, iar cum populaţiile acestor insecte sunt în declin, fenomenul ar duce la o micşorare drastică a producţiei agricole.

Departamentul Agriculturii şi Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA vor conduce programul de protecţia a albinelor, ce va include şi o componentă – în valoare de 8 milioane USD – ce vizează descoperirea de noi habitate pentru albine.

Populaţiile americane de albine au scăzut în iarna trecută cu 23%, dar fenomenul este departe de a fi limitat la SUA: în întreaga lume se înregistrează o reducere a populaţiilor de albine – şi de alte insecte polenizatoare -, iar consecinţele ar putea fi dramatice: scăderea considerabilă a producţiei agricole, ceea ce ar duce la creşterea preţurilor şi, foarte probabil, la o adevărată criză a alimentelor.

Nu se cunoaşte în întregime motivul pentru care populaţiile de albine au scăzut atâît de alarmant; se consideră că ar putea fi vorba despre diversitatea genetică redusă, expunerea la anumite pesticide, boli parazitare şi alţi factori.

Un sfert din cantitatea de alimente consumată în SUA –merele, morcovi, avocado, multe alte fructe şi legume – se bazează pe polenizarea realizată de insecte.

Albinele aduc, în agricultura SUA, o contribuţie în valoare de peste 15 miliarde USD, spun experţii de la Casa Albă, motov pentru care este imperios necesar să fie descoperite cauzele declinului accentuat al populaţiilor şi să fie puse în practică strategii de corectare a situaţiei.