Home » D:News » Schimbarea pe care o provoacă cezariana. Cercetătorii avertizează asupra unui risc neştiut până acum

Descopera 07.08.2014
Un studiu recent demonstrează un alt efect negativ pe care îl au naşterile prin cezariană asupra bebeluşilor.

Pe măsură ce naşterile prin cezariană devin tot mai populare în multe ţări ale lumii, femeile alegând această variantă, chiar dacă nu s-ar impune medical, cercetătorii au realizat studii pentru a avertiza asupra unor efecte negative pe care le are intervenţia.

Astfel, o cercetare recentă sugerează că naşterea prin cezariană provoacă schimbări epigenetice în ADN-ul copilului, adică influenţează modul în care se manifestă genele.

Studiul a fost coordonat de profesorul Tomas Ekstrom şi publicat în American Journal of Obstetrics and Gynecology.

Astfel, cercetătorii au observat la 18 copii născuţi prin cezariană un nivel crescut de metilare în celulele stem. Metilarea determină dacă genele se vor manifesta sau nu într-o anumită celulă.

În cazul acestor bebeluşi, cercetătorii au observat modificări importante de metilare în 350 de regiuni, multe din ele cu rol esenţial în sistemul imunitar.

Potrivit profesorului Mikael Norman, co-autor al studiului, în timpul naşterii prin cezariană copilul nu este supus unui stres pozitiv, care să-l pregătească pentru viaţa extrauterină. Deci, în cazul lor sistemul imunitar nu este activat eficient.

Aceste modificări epigenetice pot fi temporare sau permanente, iar acest lucru nu poate fi deocamdată stabilit.

Există însă riscul ca anumite modificări de acest fel să fie transmise urmaşilor, astfel că o singură naştere prin cezariană să afecteze o generaţie întreagă.

Sursa: I Fucking Love Science!