Prima pagină D:News

Misiune reuşită! Sonda spaţială Rosetta a ajuns la cometa 67P. Iată primele imagini

08.07.2014 | ● Vizualizări: 188
Această imagine, luată la data de 3 august 2014, arată forma nucleului cometei 67P, care este, cred oamenii de ştiinţă, un aşa-numit corp binar de contact, rezultat prin ciocnirea şi alipirea a două mase solide.     Credit: ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA + zoom

Rosetta a transmis două imagini detaliate care confirmă faptul că s-a apropiat la aproximativ 100 km de cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko şi s-a înscris pe o orbită triunghiulară în jurul acesteia. Imaginile au fost luate cu ajutorul instrumentului OSIRIS - Optical, Spectroscopic, and Infrared Remote Imaging System - la data de 6 august 2014.

Una dintre imagini - în care apar bolovani, cratere şi pante accidentate - reprezintă o zonă a lobului mai mare al nucleului cometei (sau „corpul”, cum îi spun astronomii, referindu-se la forma nucleului, care a fost asemănat cu o răţuşcă de plastic). Imaginea a fost luată de la o distanţă de 130 km şi are o rezoluţie de 2,4 m/pixel.

Cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko - „corpul”.    Credit: ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA

O a doua imagine înfăţişează lobul mai mic (sau „capul”), care aruncă o umbră asupra „gâtului” şi „corpului”. Imaginea a fost luată de la distanţa de 120 km, având o rezoluţie de 2,2 m/pixel.

Cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko - „capul”.    Credit: ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA