Home » D:News » Cum ar fi viaţa pe o exoplanetă similară Terrei? Detaliile inedite aflate de astronomi

08.09.2014
Până acum, astronomii au confirmat existenţa a 1.739 de exoplanete, descoperire realizată cu ajutorul telescopului Kepler al NASA. Printre acestea se află şi 107 planete similare ca mărime Pământului, dintre care 47 se află în zona locuibilă, unde ar putea exista apă lichidă.

Una din cele mai interesante exoplanete de acest fel este Kepler-186f, care este cea de-a cincea planetă al sistemului solar format în jurul stelei Kepler-186.

Astronomii au aflat deja multe detalii despre această planetă şi despre cum ar fi viaţa aici, dacă am putea să o colonizăm.

Kepler-186f se află la 490 de ani-lumină distanţă de noi, în constelaţia Cygnus. Aici, un an durează 130 de zile, iar distanţa dintre stea şi planetă este aceeaşi ca între Mercur şi Soare.

Totuşi, condiţiile de pe Kepler-186f sunt mai asemănătoare cu cele de pe Marte, pentru că steaua în jurul căreia orbitează este o pitică roşie, care dă mai puţină lumină şi căldură ca Soarele nostru.

Sistemul solar Kepler-186 comparat cu sistemul nostru solar    Sistemul solar Kepler-186 comparat cu sistemul nostru solar

Astfel, exoplaneta se află la limita exterioară a zonei locuibile. Primeşte doar o treime din energia de care beneficiază Pământul de la Soare, dar cu toate acestea aici poate exista apă în stare lichidă.

Raza planetei este cu 11% mai mare ca a Terrei, iar masa ei de 1,44 ori mai mare. Prin urmare, o persoană care cântăreşte pe Pământ 68 de kg ar cântări aici aproape 80 de kg.

Planeta este mereu cu aceeaşi faţă spre steaua ei, iar aici o zi ar dura mult mai mult ca pe Pământ, poate chiar câteva săptămâni, pentru că planeta se roteşte mult mai încet.

Detalii despre atmosfera planetei nu se ştiu încă. Ar putea fi o atmosferă la fel de densă ca a Terrei, dar este totodată posibil să semene mai mult cu mediul de pe Venus, deci condiţiile de locuit diferă în funcţie de acest aspect.

Astronomii ştiu însă că vorbim de o planetă tereastră, care are un miez fierbinte care generează un câmp magnetic, dar acesta este mai slab decât cel al Terrei, pentru că planeta se roteşte mult mai încet.

Din această cauză, este posibil ca vântul solar al stelei Kepler-186 să spulbere pur şi simplu atmosfera planetei, în timp ce activitatea vulcanilor ar putea să o regenereze. Prin urmare, aici am putea asista la o luptă de milioane de ani între aceste două forţe.

Aici nu poate exista ozon, pentru că steaua emite foarte puţine raze ultraviolete. În plus, nu există energia necesară pentru ca viaţa organică să apară la suprafaţa planetei.

Această energie ar putea exista în izvoarele termale subacvatice, cum sunt cele din oceanele adânci de pe Pământ. Aici însă, aceste oceane ar putea fi îngheţate.

Celelalte patru exoplanete care alcătuiesc sistemul solar (Kepler-186b, 186c ,186d şi 186e) se află prea aproape de steaua lor şi aici nu poate exista apă lichidă. la suprafaţa lor, temperaturile se ridică la peste 90 de grade Celsius, permanent.

Sursa: Huffington Post