Home » D:News » Poate apa să curgă în sus? Un experiment recent sfidează legile gravitaţiei (VIDEO)

Publicat: 11.08.2014
Cercetătorii au folosit un material special echipat cu mii de „perişori” metalici care se mişcă datorită unui câmp magnetic. Odată cu modificarea câmpului magnetic, îşi schimbă şi ei orientarea, făcând ca lichidul cu care se află în contact să se deplaseze într-o direcţie neaşteptată.

Fiecare „perişor”, făcut din nichel, are aproximativ 70 microni în înălţime şi 25 de microni diametru (aproximativ un sfert din grosimea un fir de păr uman).

Oamenii de ştiinţă de la MIT au acoperit un strat transparent de silicon elastic cu asemenea perişori; activându-i magnetic, au reuşit să modifice nu doar direcţia curgerii lichidului, dar şi cantitatea de lumină care trecea prin materialul transparent.

În viitor, materialul ar putea fi folosit pentru fabricarea unor „geamuri inteligente” pentru clădiri şi maşini, care să regleze nivelul de lumină; a unor haine rezistente la apă şi chiar la direcţionarea magnetică a unor fluxuri de celule sau alt tip de material biologic prin canalicule foarte înguste.

Parţial, cercetătorii s-au inspirat din natură: asemenea structuri dinamice, suprafeţe acoperite cu peri deşi, care direcţionează materialele solide sau lichide, există peste tot în natură. De pildă, mucoasa nazală e acoperită cu cili, prelungiri minuscule care se mişcă înainte şi înapoi pentru a îndepărta particulele de praf şi alte corpuri străine.