Home » D:News » Studiul care arată că empatia este mai răspândită se credea: căscatul lupilor este contagios, la fel ca în cazul oamenilor

Autor: Marius Comper 08.31.2014
Căscatul în rândul lupilor reprezintă un fenomen contagios, la fel ca în cazul cimpanzeilor, babuinilor, câinilor şi oamenilor, iar această caracteristică este asociată cu capacitatea de empatie a animalelor, afirmă autorii unui studiu recent.

Autorii studiului, publicat în revista PLOS ONE, au urmărit comportamentul a 12 lupi care trăiesc în captivitate în parcul zoologic Tama din Tokyo.

Cercetătorii niponi i-au monitorizat 254 de ore, într-o perioadă de cinci luni, urmărind reacţiile animalelor atunci când acestea se aflau lângă un lup care căsca.

„Căscatul s-a produs cu o frecvenţă mult mai mare atunci când subiecţii erau expuşi la căscatul unui alt lup din haită”, afirmă autorii studiului.

„În plus, probabilitatea ca lupii să caşte într-o manieră contagioasă depinde de forţa legăturii care îi uneşte de primul lup care a căscat. Lupii cască cu atât mai des cu cât acela care a căscat primul este mai apropiat (ca grad de înrudire) cu ei”, au explicat cercetătorii niponi.

Deşi numărul lupilor studiaţi a fost mic, oamenii de ştiinţă japonezi spun că descoperirea lor dovedeşte faptul că elementul referitor la caracterul contagios al căscatului este asociat cu capacitatea de empatie a lupilor.

Empatia este prezentă în rândul mai multor specii decât cele cunoscute până acum, afirmă Teresa Romero, cercetătoare la Universitatea Tokyo.

„La lupi, ca şi la primate şi la câini, căscatul este contagios între indivizi şi, mai ales, pentru aceia care sunt înrudiţi”, a adăugat ea.

„Căscatul contagios este o trăsătură ancestrală comună şi altor mamifere. Iar această aptitudine evidenţiază o conexiune emoţională între indivizi”, a explicat aceeaşi cercetătoare.

Sursa: Mediafax, Science Daily