Home » D:News » Sonda spaţială europeană Rosetta a realizat primul ei selfie (FOTO)

Sonda spaţială europeană Rosetta a realizat primul ei selfie (FOTO)

Autor: Marius Comper 09.13.2014
Sonda spaţială Rosetta a transmis oamenilor de ştiinţă europeni primul ei selfie, o fotografie spectaculoasă realizată în spaţiu, cu puţin timp înainte de "întâlnirea" pe care aceasta o are programată cu cometa 67P/ Ciuriumov-Gherasimenko, informează bbc.co.uk.

Fotografia a fost făcută de camera foto CIVA amplasată pe Philae, robotul aflat la bordul sondei, care va coborî pe cometă.

Imaginea a fost realizată pe 7 septembrie, de la o distanţă de aproximativ 50 de kilometri de cometă, care apare la rândul ei în fotografie.

Fotografia prezintă unul dintre panourile solare – cu o lungime de 14 metri – aflat la extremitatea sondei, strălucind în lumina unor raze de soare, pe fundalul întunecat al spaţiului cosmic.

Selfie-ul realizat de Rosetta
    (Foto: ESA/Rosetta/Philae/CIVA)
Selfie-ul realizat de Rosetta

Mai pot fi văzute şi alte câteva detalii estompate, precum învelişul protector al sondei, dar şi câteva detalii foarte clar conturate, precum un suport al panoului solar, cablurile electrice şi balamalele de pe acel panou solar.

În partea de sus a fotografiei apare cometa 67P/ Ciuriumov-Gherasimenko în care pot fi văzuţi cei doi lobi care o compun.

Savanţii au ales luna trecută cinci posibile locuri de pe cometă în care robotul Philae ar putea să coboare. Acestea au fost selecţionate deoarece par să fie relativ plate şi netede. Însă, pe măsură ce Rosetta s-a apropiat de cometă, suprafaţa neregulată a acesteia a început să îi îngrijoreze pe oamenii de ştiinţă.

O serie de imagini mai detaliate arată faptul că acele posibile locuri de coborâre sunt mai puţin „prietenoase” decât păreau iniţial.

În grade diferite, ele sunt presărate cu blocuri stâncoase, pante şi crăpături periculos de mari, care ar putea să răstoarne roverul-robot Philae, care urmează să coboare pe cometă în luna noiembrie.

Cercetătorii din misiunea Rosetta vor studia în acest weekend cele mai recente imagini transmise de Rosetta pentru a alege cel mai bun loc de coborâre pentru robotul Philae.

Cometa 67P/ Ciuriumov-Gherasimenko are o forţă de atracţie gravitaţională foarte mică, de câteva sute de mii de ori mai mică decât forţa gravitaţională pe care Philae ar fi suportat-o la suprafaţa Terrei.

Din acest motiv, robotul va coborî pe cometă cu o viteză mică – 1 metru pe secundă.

Robotul va folosi o serie de harpoane şi cârlige de gheaţă pentru a se agăţa de cometă şi pentru a evita să fie proiectat din nou în spaţiu după primul contact cu suprafaţa acesteia.

Surse: Mediafax, BBC News, ESA