Home » D:News » Dezastrul este vizibil din spaţiu. Imagini tulburătoare surprinse de NASA

Dezastrul este vizibil din spaţiu. Imagini tulburătoare surprinse de NASA

Publicat: 25.09.2014
Pădurea tropicală din Amazon se întinde pe 5,5 milioane de kilometri pătraţi, din care 60% se află în Brazilia. Este un paradis natural, în care trăiesc peste 40.000 de specii de plante, 3.000 de specii de peşti de apă dulce şi 370 de specii de reptile.

Din păcate, defrişările care au loc în Brazilia sunt pe suprafeţe aşa de mari încât se pot observa chiar şi din spaţiu.

În luna augut, NASA a publicat o fotografie realizată de pe Staţia Spaţială Internaţională, care surprinde o mare parte a pădurii arzând.

Pe lângă distrugerea multor specii de aici, defrişările vor agrava schimbările climei.

În ultimii 40 de ani, 20% din suprafaţa pădurii amazoniene a fost tăiată pentru lemne şi pentru a face loc terenurilor agricole. De multe ori, fermierii preferă să ardă pădurea, nu să taie copacii, ca să facă mai repede loc pentru terenuri de cultivat.

Pădurea amazoniană reprezintă doar 5% din suprafaţa împădurită a planetei, dar reţine 10% din dioxidul de carbon. Dacă aceşti copaci sunt arşi sau tăiaţi, acest dioxid de carbon va fi eliberat în atmosferă.

Defrişările sunt responsabile de 15% din totalul CO2 emis în atmosferă, adică mai mult decât emit toate maşinile din lume, la un loc.

Deşi legile din Brazilia permit defrişări controlate, mare parte din acest dezastru este comis în mod ilegal.