Prima pagină D:News

Florin Badescu 11.07.2014 | ● Vizualizări: 2797
Un medicament contra glaucomului stimulează creşterea genelor, care devin mai dese şi mai negre     (Foto: Shutterstock) + zoom

Un medicament administrat contra glaucomului prezintă o serie de beneficii de ordin estetic pentru pacienţii care fac chimioterapie, după ce au fost diagnosticaţi cu cancer, întrucât stimulează creşterea genelor, informează dailymail.co.uk.

Într-un studiu desfăşurat pe parcursul unui an, cercetătorii de la Southampton General Hospital şi de la Universitatea St. Louis din Statele Unite au analizat efectele generate de aplicarea zilnică a medicamentului Bimatoprost pe genele superioare ale pacienţilor care suferă de o creştere deficitară a acestora - boală cunoscută şi sub denumirea "hipotricoză idiopatică" - sau de o cădere a lor, în urma şedinţelor de chimioterapie.

În mod convenţional, sub numele Lumigan, medicamentul a fost comercializat sub forma unor picături, folosite pentru a scădea cantitatea de fluide din ochi şi pentru a reduce presiunea oculară, tratând astfel atât glaucomul, cât şi hipertensiunea oculară.

Studiul, publicat online de British Journal of Dermatology, a reprezentat o primă cercetare medicală pe termen lung în acest domeniu, care a analizat gradul de siguranţă şi eficienţa acestui medicament, folosit pentru a obţine gene mai lungi, mai dese şi mai întunecate la culoare, prin aplicarea directă pe pleoape.

Studiile precedente care au analizat eficienţa acestui medicament în tratarea pacienţilor care sufereau de o creştere deficitară a genelor au avut o durată limitată de doar patru luni.

Niciun alt studiu din trecut nu a dus la concluzia că medicamentul în cauză va putea să devină un tratament standard pentru pacienţii care au făcut chimioterapie.

În total, 368 de pacienţi - patru bărbaţi şi 364 femei -, cu vârsta medie de 50 de ani, au luat parte la noul studiu. Cercetătorii americani au descoperit în acest fel că pacienţii cu hipotricoză idiopatică au beneficiat de o creştere în lungime a genelor de la 5,69 milimetri la 7,12 milimetri, după şase luni, şi o creştere în diametru de la 0,79 milimetri la 1,3 milimetri.

Pentru pacienţii care şi-au pierdut genele în urma unor şedinţe de terapie, lungimea acestora a crescut de la 4,87 milimetri la 6,84 milimetri, iar diametrul a crescut de la 0,39 milimetri la 1,18 milimetri în aceeaşi perioadă.

Toţi pacienţii au beneficiat şi de o creştere a nivelului de pigmentaţie la nivelul genelor, care au devenit mai închise la culoare.

Toate aceste rezultate obţinute în primele şase luni de studiu s-au menţinut sau chiar s-au ameliorat la finalul celor 12 luni.