Home » D:News » „Totul a mers ca la carte”. Trei astronauţi de pe Staţia Spaţială Internaţională au revenit pe Terra

Publicat: 12.03.2015
Un astronaut american şi doi cosmonauţi ruşi au revenit cu bine pe Terra, aterizând în stepele din Kazahstan joi dimineaţă, după o misiune de 167 de zile la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), informează Reuters.

Capsula spaţială care i-a adus pe Pământ pe astronautul Barry „Butch” Wilmore şi pe cosmonauţii Alexandr Samokutiaev şi Elena Serova a aterizat cu bine la scurt timp după răsăritul Soarelui, la o distanţă de 147 de kilometri de oraşul Zhezkazgan din centrul Kazahstanului.

„Totul a mers ca la carte”, a declarat un comentator al postului NASA TV. „Membrii Expediţiei 42 au revenit pe Pământ”, a adăugat el.

După ce au fost scoşi din capsula spaţială, cei trei astronauţi au fost plasaţi în fotolii uşor înclinate, într-o poziţie care facilitează respiraţia, şi au efectuat primul control medical după revenirea pe Terra, înveliţi în pături groase, care îi protejau de temperaturile scăzute de la acea oră.

„Totul a mers bine, vă mulţumesc. Băieţii sunt extraordinari şi ne-am înţeles foarte bine”, a declarat Elena Serova, în timp ce un medic îi măsura pulsul şi tensiunea.

„La mulţi ani pentru sărbătoarea recentă”, i-a spus cosmonautei ruse unul dintre membrii echipei de medici, referindu-se la Ziua Internaţională a Femeii, sărbătorită pe 8 martie.

Elena Serova a efectuat primul ei zbor în spaţiu şi a devenit prima femeie rusă care a ajuns la bordul ISS. Barry Wilmore şi Alexandr Samokutiaev au încheiat fiecare cea de-a doua misiune în spaţiu.

Astronautul american Terry Virts, care a preluat rolul de comandant al ISS de la Barry Wilmore în cursul zilei de marţi, a rămas la bordul staţiei, alături de cosmonautul rus Anton Shkaplerov şi astronauta italiană Samantha Cristoforetti. Cei trei astronauţi vor reveni pe Terra la jumătatea lunii mai.

Barry Wilmore şi Terry Virts au efectuat un set de trei ieşiri pe orbită între 21 februarie şi 1 martie pentru a pregăti sistemele exterioare la care se vor conecta viitoarele taxiuri spaţiale, pe care NASA le va închiria pentru a transporta astronauţi la bordul ISS începând din 2017.

NASA se aşteaptă ca echipajele viitoare de pe ISS să efectueze alte câteva ieşiri pe orbită înainte de sfârşitul anului pentru a finaliza amplasarea tuturor echipamentelor necesare ale sistemelor de andocare ce vor fi utilizate de taxiurile spaţiale.

Odată cu sosirea noului echipaj pe ISS, NASA şi Rusia vor dubla duratele misiunilor spaţiale de la bordul staţiei, încercând astfel să afle mai multe informaţii despre felul în care organismul uman reacţionează faţă de misiunile îndelungate în spaţiu.

Astronautul american Mark Kelly şi cosmonautul rus Mihail Kornienko urmează să petreacă un an întreg la bordul ISS. Ei vor decola, alături de cosmonautul rus Ghenadi Padalka, pe 27 martie, la bordul unei capsule Soyuz de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan.

Românii aleg Germania pentru vacanțele urbane, deși țara este pioniera vacanțelor în natură
Minciuna nu-ți va lungi nasul, dar îți va consuma din resursele creierului
Câți oameni a ucis Stalin? Câteva amănunte despre politicile macabre ale dictatorului
Marius Tucă Show începe luni, 23 mai, de la ora 19.30, live pe gandul.ro
Proiectul Ouija al DARPA va studia semnalele radio din atmosfera Pământului
Rasa umană, prezisă de inteligența artificială pe baza radiografiilor. De ce îi neliniștește asta pe cercetători?
Patru mari recorduri climatice au fost doborâte în 2021, indică un nou raport global îngrijorător
Copacii din pădurile tropicale au început să moară mai repede încă din 1980
Afecțiunea neurologică care îi face pe oameni să spună glume nepotrivite
Alimentele ultra-procesate și carnea roșie, asociate cu o mortalitate mai mare, conform unui nou studiu
Ce diferențe pot apărea în cazul gemenilor separați? Un caz i-a uimit pe cercetători
Oamenii de știință au modificat genetic hamsterii pentru a-i transforma în „monștri agresivi“
Cum a transformat dieta câinele străvechi în cel mai bun prieten al omului?
Galaxia, transformată în „telescop cosmic” pentru a studia inima Universului tânăr
„Nu mai rupeți plantele în formă de penis!”, imploră Ministerul Mediului din Cambodgia
Un start-up vrea să combată emisiile de carbon cu vodcă. Care este conceptul?
Elon Musk, surprins în timp ce folosea scutul termic de la Starship drept farfurie pentru gustări