Home » D:News » Cea mai mare zonă de pe Pământ lovită de un asteroid

Cea mai mare zonă de pe Pământ lovită de un asteroid

Publicat: 24.03.2015
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Naţională din Australia (ANU) au descoperit o zonă de impact a unui asteroid care se întinde pe o suprafaţă de 399 km, în centrul Australiei. Zona de impact a apărut după ce un asteroid s-a spart în două chiar înainte de a lovi pământul.

Cercetatorii au descoperit zona de impact în timp ce efectuau cercetării geotermale care au inclus şi foraj. Ei au descoperit resturi de la impact, cum ar fi piatră care a fost transformată în sticlă, în interiorul scoarţei terestre.

Oamenii de ştiinţă nu ştiu încă în urmă cu cât timp s-a produs impactul, însă cred că evenimentul a fost suficient de puternic pentru a provoca o extincţie în masă. Andrew Glikson, unul dintre oamenii de ştiinţă de la ANU, consideră că asteroidul a lovit Pamantul în urma cel puţin 300 de milioane de ani, dar cercetătorii nu au reuşit să găsească o extincţie care să fi avut loc în perimetrul zonei de impact.

Concluziile studiului au fost publicate în revista Tectonophysics.

Sursa: The Week