Prima pagină D:News

Veste tristă pentru Jeremy Clarkson, starul show-ului "Top Gear". Decizia definitivă a postului BBC

Madalina Cerban 03.26.2015 | ● Vizualizări: 3244
FOTO: Mediafax Foto     + zoom
Galerie foto (1)

Radiodifuzorul public britanic (BBC) a anunţat, miercuri, că va renunţa la colaborarea cu Jeremy Clarkson, starul show-ului "Top Gear", care a fost suspendat pe 10 martie, ca urmare a unei dispute violente a acestuia cu un producător, potrivit bbc.com.

Contractul lui Jeremy Clarkson cu BBC nu va fi reînnoit, a declarat Tony Hall, directorul general al corporaţiei britanice de media.

Tony Hall a spus că nu a luat cu uşurinţă această decizie, precizând însă că "a fost depăşită o limită" şi acest lucru nu poate fi "trecut cu vederea".

Citeşte aici cine i-ar putea lua locul!



Potrivit materialului publicat pe bbc.com, radiodifuzorul public britanic are o serie de reguli stricte privind modul în care trebuie să se comporte angajaţii săi, iar agresivitatea verbală şi violenţa fizică nu este permisă pentru niciunul dintre membrii staff-ului său.

În acelaşi material se mai spune că Jeremy Clarkson este unul dintre starurile BBC foarte apreciate de telespectatori, iar corporaţia chiar nu a dorit să renunţe la colaborarea cu acesta, însă Clarkson primise deja - înainte de altercaţia cu producătorul Oisin Tymon, care a dus la suspendarea sa - un avertisment final privind comportamentul său.

Potrivit bbc.com, este de aşteptat ca show-ul "Top Gear", unul dintre cele mai apreciate şi populare programe difuzate în Marea Britanie, la televiziunea BBC Two, să continue şi fără Jeremy Clarkson.

Nu a fost încă stabilit dacă James May şi Richard Hammond, coprezentatori ai "Top Gear" alături de Jeremy Clarkson, vor continua să realizeze această emisiune. La fel ca şi în cazul lui Clarkson, contractele lui James May şi Richard Hammond cu BBC s-au încheiat şi trebuie renegociate.

Între timp, unul dintre potenţialii înlocuitori ai lui Jeremy Clarkson, Chris Evans, a negat speculaţiile apărute în presa britanică în acest sens.

Pe de altă parte, potrivit bbc.com, este de aşteptat ca pentru Jeremy Clarkson să fie declanşat un adevărat război al ofertelor din partea altor televiziuni, având în vedere că acesta nu mai este sub un contract cu BBC.

Lansat în 1977, show-ul "Top Gear" a început să fie difuzat în actualul format în anul 2002. "Top Gear" este unul dintre cele mai profitabile programe ale BBC, aducând venituri de aproximativ 50 de milioane de lire sterline pe an radiodifuzorului public britanic, conform bbc.com.

"Top Gear" are o audienţă de aproximativ 350 de milioane de telespectatori la nivel mondial şi are 3 milioane de abonaţi la canalul dedicat pe platforma YouTube. Totodată, revista Top Gear are un tiraj de 1,7 milioane de copii la nivel mondial, conform bbc.com.

Jeremy Clarkson a fost suspendat pe 10 martie de la cârma emisiunii "Top Gear", după ce a fost acuzat că l-ar fi lovit cu pumnul pe Oisin Tymon, un membru al echipei de producţie. Totodată, BBC a anunţat la momentul respectiv că a demarat o anchetă în legătură cu acest incident, deşi Tymon nu a făcut o plângere oficială în acest caz.

Publicaţia britanică The Telegraph a anunţat, miercuri dimineaţă, că ancheta s-a încheiat, iar Jeremy Clarkson a fost găsit vinovat pentru faptul că l-a atacat pe Oisin Tymon.

The Telegraph a mai relatat că, în urma anchetei interne derulate de BBC, s-a ajuns la concluzia că Jeremy Clarkson a fost implicat într-o confruntare fizică cu respectivul producător, după aproximativ 20 de minute în care cei doi s-au certat.

Altercaţia s-ar fi iscat după ce Jeremy Clarkson ar fi fost informat, după o zi de filmare, că nu poate să mănânce friptură cu cartofi prăjiţi din cauză că bucătăria hotelului în care era cazată echipa "Top Gear" era închisă.

Jeremy Clarkson, în vârstă de 54 de ani, este celebru pentru remarcile sale explicite şi atitudinea acerbă împotriva conceptului de "corectitudine politică".

Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, după ce a fost acuzat că a folosit o expresie rasistă în timp ce filma un episod din emisiunea "Top Gear". Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lungă de momente controversate - intens comentate şi criticate - în care a fost implicat starul britanic.

După suspendarea lui Jeremy Clarkson, emisiunea "Top Gear" nu a mai fost difuzată de BBC, în Marea Britanie. La rândul lor, Richard Hammond şi James May, coprezentatori ai "Top Gear", au refuzat să mai realizeze acest show fără Jeremy Clarkson. Totodată, o serie de show-uri live programate în Marea Britanie şi care se desfăşurau sub brandul "Top Gear" au fost anulate.

Între timp, o petiţie online împotriva suspendării prezentatorului Jeremy Clarkson a fost semnată de aproximativ un milion de persoane. Vineri, un tanc pe care se afla o persoană îmbrăcată în costumul lui The Stig, celebrul pilot profesionist al show-ului "Top Gear", a fost dus la sediul central al BBC din Londra de susţinătorii lui Jeremy Clarkson. Acolo, "The Stig" a depus o cutie cu cele un milion de semnături care sunt împotriva suspendării lui Clarkson.

Pe de altă parte, radiodifuzorul public britanic ar putea avea pierderi estimate la 67 de milioane de lire sterline pe an dacă va renunţa definitiv la Jeremy Clarkson, după cum a relatat recent dailymail.co.uk.

BBC Worldwide, "braţul comercial" al corporaţiei BBC, câştigă o sumă estimată la 50 de milioane de lire sterline pe an din vânzarea drepturilor de difuzare ale show-ului "Top Gear", la nivel internaţional. Acest show este difuzat în 214 ţări din lume (inclusiv în România, n.r.).

În plus, BBC Worldwide câştigă milioane de lire sterline din revista Top Gear, care este editată de asemenea în mai multe ţări din lume, dar şi din show-uri live care folosesc brandul "Top Gear" şi care sunt realizate atât în Marea Britanie, cât şi în străinătate. Acestora li se adaugă vânzările de DVD-uri care folosesc de asemenea brandul "Top Gear".

Sursă: Mediafax

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI