Home » D:News » Ce nume vor primi 20 de sisteme solare. ”Urzeala tronurilor” este printre ele, dar voi îl puteţi schimba

Publicat: 18.08.2015
Uniunea Astronomică Internaţională invită publicul să voteze online numele a 20 de sisteme solare din Calea Lactee, printre propuneri numărându-se (Jules) Verne, (Isaac) Asimov, Vegetarian, Solitaire şi Khaleesi, din "Urzeala tronurilor", informează 20minutes.fr.

Până de curând, Uniunea Astronomică Internaţională avea dreptul exclusiv de a numi stelele, exoplanetele şi alte corpuri cereşti. Însă, în ultimul an, într-un efort de a populariza ştiinţa astronomiei, uniunea a decis să implice şi publicul în unele alegeri ale sale.

Astfel, la începutul acestui an, publicul a avut un cuvânt de spus în alegerea numelor celui de-al patrulea şi celui de-al cincilea satelit ai planetei pitice Pluto – Kerberos (Cerber) şi Styx.

Noile nume ale celor 20 de sisteme solare vor fi folosite în paralel cu denumirile lor ştiinţifice şi vor fi 100% recunoscute oficial, spun reprezentanţii Uniunii Astronomice Internaţionale.

Numele propuse publicului au fost alese în urma unui amplu proces, care a durat câteva luni, de mai multe cluburi de astronomie şi ong-uri, fapt care explică diversitatea lor.

Internauţii pot vota, până pe 31 octombrie, pachete de nume, corespunzând unui sistem solar – o stea şi planetele sale -, pe site-ul proiectului NameExoWorlds. Până la momentul difuzării acestei ştiri, peste 110.000 de pasionaţi de astronomie au votat.

Printre alegerile insolite se remarcă sistemul Upsilon Andromedae, a cărui stea s-ar putea numi (Jules) Verne, iar una dintre planete – (Isaac) Asimov; sistemul 55 Cancri, care ar putea fi format din steaua Vegetarien şi planeta Solitaire; sistemul HD 149026, care ar putea include planeta Khaleesi; sistemul PSR 1257+12, care ar putea include „Steaua Rock’n’roll”.