Home » D:News » Descoperire uriaşă a NASA: au îndreptat telescopul Hubble spre această regiune a cerului şi au avut parte de o surpriză

Publicat: 29.09.2015
Rezultatul exploziei unei stele de 20 de ori mai mare decât Soarele, care s-a aflat în stadiul de supernovă în urmă cu aproximativ 8.000 de ani şi a generat o nebuloasă cu diametrul de 110 ani lumină, au fost observate cu ajutorul telescopului Hubble, conform unui material publicat de cotidianul britanic The Independent.

NASA a publicat fotografiile acestei nebuloase, Veil Nebula (Nebuloasa Voal), aflată la marginea unei gargantuelice bule de gaz aruncată în spaţiu de o stea masivă muribundă, înainte de a exploda în stadiul de supernovă. Un caleidoscop de culori cu diametrul de 110 ani lumină, această nebuloasă este formată de suflul exploziei stelare care s-a lovit de un „zid” de gaz interstelar rece şi dens, cu viteza de milioane de kilometri pe oră, emiţând lumină.

NASA a publicat şi o simulare 3D care permite „survolarea” acestui nor de gaz.

Regiunile cele mai strălucitoare ale acestei nebuloase sunt cele unde suflul exploziei stelare s-a lovit de aglomerări de gaze cosmice. Zonele care strălucesc în culoarea roşie sunt bogate în hidrogen, cele verzi în sulf iar cele albastre în oxigen.

Nebuloasa Voal se află la distanţa de 2.100 de ani lumină de Pământ, în constelaţia Cygnus (Lebăda).

Supernova care a provocat apariţia acestei nebuloase ar fi putut fi văzută de strămoşii noştri foarte îndepărtaţi, de acum 8.000 de ani, drept cea mai strălucitoare „nouă” stea de pe cerul emisferei nordice.

Astronomii compară noile imagini ale nebuloasei cu cele obţinute de Hubble în 1997 pentru a determina modul în care această nebuloasă s-a extins în ultimii 18 ani.

Sursa: Agerpres