Home » D:News » SpaceX a semnat primul ei contract cu NASA care îi permite să trimită astronauţi pe ISS

Publicat: 23.11.2015
NASA a oferit companiei SpaceX, deţinută de Elon Musk, primul contract ce permite firmei americane să trimită în anii următori echipaje de astronauţi pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS), informează dailymail.co.uk.

Anunţul reprezintă o etapă formală într-un proces care a început în acest an, atunci când compania Boeing a primit, la rândul ei, din partea NASA permisiunea de a trimite echipaje de astronauţi pe avanpostul orbital la sfârşitul anului 2017.

„Este important să avem cel puţin două companii americane robuste care să trimită echipaje şi experimente ştiinţifice de o importanţă crucială de pe solul american până la bordul staţiei”, a declarat Kathy Lueders, managerul departamentului de Zboruri comerciale cu echipaje umane din cadrul NASA, într-o declaraţie dată publicităţii sâmbătă.

Atât Boeing, cât şi SpaceX au primit o finanţare de câteva miliarde de dolari de la NASA, pentru a restabili posibilitatea de acces a americanilor la bordul ISS, după retragerea din circulaţie a navetelor spaţiale în 2011.

Anunţul prin care NASA preciza o finanţare de 4,2 miliarde de dolari pentru Boeing şi de 2,6 miliarde de dolari pentru SpaceX a fost făcut în septembrie 2014.

Boeing anunţa în ianuarie 2015 că va fi prima companie privată care va transporta astronauţi pe ISS la bordul unei capsule CST-100 Starliner, începând cu sfârşitul anului 2017. Totuşi, NASA a declarat la scurt timp după aceea că „desemnarea companiei care va efectua primul zbor cu astronauţi la bord către ISS va fi realizată la o dată ulterioară”.

SpaceX lansează deja misiuni de tip cargo spre ISS şi lucrează în prezent la o nouă versiune a capsulei sale Drago, care să fie capabilă să transporte astronauţi.

Staţia Spaţială Internaţională va rămâne operaţională până în 2024. După retragerea din activitate a navetelor spaţiale americane, NASA este dependentă de Rusia pentru a transporta astronauţi americani pe şi dinspre ISS. Rusia taxează agenţia spaţială americană cu 70 de milioane de dolari pentru fiecare astronaut american transportat la bordul staţiei.

Teatrul Național București, cultură la kilometrul zero al Capitalei (DOCUMENTAR)