Home » D:News » O erupţie recentă a unui vulcan din Hawaii a creat un obiect BIZAR. ”Face ştiinţa mai distractivă” – FOTO+VIDEO

Marina Manastîrlî 01.14.2016
În timpul unei explozii de lavă destul de tipice de la vulcanul Kilauea din Hawaii, diverse fragmente de rocă vulcanică au fost aruncate în aer.
Mai târziu în acea zi, în apropiere de Craterul Halema’uma’u, un geolog de la Observatorul Vulcanic  Hawaiian, Tim Orr, a găsit ceva ce nu a mai fost văzut până acum – un ou din sticlă.

„E un fel de balon. E gol în interior, are această coajă subţire. E sticlos şi foarte fragil”, a declarat Janet Babb, un geolog observator şi ofiţerul de presă al Observatorului.

Oamenii de ştiinţă au numit obiectul de 1,27 cm lungime „Cea mai tare lacrimă a lui Pele” găsită vreodată. Ei fac referire la zeiţa Hawaiiană a vulcanilor, Pele, şi la forma de picătură a particulelor de sticlă care se formează atunci când roca topită excavată de fluxul lavei se răceşte rapid.

„Din câte ştiu eu, este unicul lucru care s-a format vreodată în astfel de circumstanţe”, a declarat Orr Honolulu Star-Advertiser.
Căderile de stânci şi evenimente explozive ulterioare, cum ar fi cele prezentate în clipul video, sunt relativ frecvent însoţite de un lac de lavă. Ele apar fără vreun avertisment, aruncând în aer fragmente de lavă fierbinte, moloz stâncos şi cenuşă. Potrivit Observatorului Vulcanic din Hawaii, evenimentul de vineri a fost a treia explozie într-o săptămână.

Pe lângă lacrimile lui Pele, lava poate forma şuviţe aurii din fibra fragilă de sticlă vulcanică, fenomen pe care vulcanologii îl numesc părul lui Pele.

În ceea ce priveşte recenta descoperire ciudată, oamenii de ştiinţă manifestă o grijă deosebită faţă de ea. Deoarece sticla vulcanică de forma oului este extrem de fragilă, aceasta va fi păstrată într-o boxă de afişare în holul Observatorului.

În timp ce există şi au mai fost găsite şi alte „sfere goale”, Babb afirmă că aceasta piesă este atât de specială din cauza dimensiunii sale, dar şi din cauza faptului că a supravieţuit cumva zborului din lacul de lavă.

„Ceva ce este fragil îţi generează ideea că ar fi uşor de spart şi de distrus. Acesta este unul dintre lucrurile care face ştiinţa mai distractivă”, a declarat Janet Babb.

Sursa: Huff Post