Home » D:News » Ambalajele din plastic favorizează apariţia obezităţii

Ambalajele din plastic favorizează apariţia obezităţii

Publicat: 01.02.2016
Cele mai multe produse alimentare sunt ambalate în prezent în plastic. Cercetătorii germani au arătat că plastifianţii pot pătrunde în organism, dereglează producţia de hormoni şi rezultă în creşterea în greutate.

Plastifianţii sunt adăugaţi în ambalaje, cabluri şi alte produse pentru le face mai flexibile şi mai uşor de manipulat.

Cunoscuţi şi ca flataţi, plastifianţii sunt controversaţi deoarece pătrund în corp prin piele şi mâncare, perturbând producţia de hormoni.

Mâncărurile grase sunt mai dăunătoare, deoarece plastifianţii se dizolvă mai repede şi se transferă în mâncare, scrie Euractiv.

Cercetătorii de la Helmholtz Centre for Environmental Research  au putut să demonstreze pentru prima dată că plastifianţii contribuie de adevărat la creşterea în greutate.

Unu din noi adulţi germani este obez, iar în jur de 15% dintre copii şi tineri suferă de probleme de greutate, spune Martin von Bergen. Riscul de boli cardiovasculare, leziuni ale articulaţiilor, inflamaţii cronice şi cancer creşte cu fiecare kilogram în plus.

Numărul de oameni obezi continuă să crească la nivel global. ”Pe lângă obiceiuri alimentare proaste şi lipsa mişcării, factorii genetici joacă şi ei un rol”, spune von Bergen. El adaugă că anumiţi factori din mediu, precum flataţii, pot contribui la apariţia obezităţii.

Cercetătorii au testat teoria pe şoareci, adăugând plastifiantul DEHP în apa lor de băut. Rezultatele au constat în creştere în greutate, în special în cazul femelelor.

Felul în care plastifianţii afectează producţia de hormoni şi cauzează luare în greutate nu este clar. Cercetătorii continuă să caute răspunsul.

La nivelul Uniunii, Comisia Europeană a amânat încă o dată publicarea unei definiţii a chimicalelor care afectează sistemul hormonal al indivizilor sau al copiilor lor. Executivul european a transmis că problema trebuie cercetată mai în amănunt.