Home » D:News » Cele mai fascinante imagini din lumea ştiinţifică – GALERIE FOTO

Cele mai fascinante imagini din lumea ştiinţifică – GALERIE FOTO

Autor: Alin Motogna 03.13.2016
Printre imaginile câştigătoare se numără cea a unei celule stem umane, cea a virusului Ebola sau cea a unei bacterii pe un fundal de oxid de grafen.

Pe data de 15 martie, în cadrul Wellcome Image Awards, vor fi premiate cele mai bune imagini din lumea ştiinţifică. Printre participanţii desemnaţi ca fiind câştigători se numără cercetători, medici, dar şi fotografi profesionişti.

Fotografiile realizate de aceştia aduc ştiinţa mai aproape de noi, oferindu-ne o nouă perspectivă asupra lumii în care trăim. Iată care sunt cele mai fascinante instantanee care urmează să fie expuse, începând cu data de 16 martie, în mai multe galerii din Europa şi Africa:

Activitatea intensă de la nivelul creierului uman

În această imagine sunt reprezentate legăturile dintre diferite regiuni ale creierului uman. Pentru a realiza această fotografie, cercetătorul german Alfred Anwader, din cadrul Institutului Max Planck, a folosit tehnica imagisticii prin rezonanţă magnetică. Cu ajutorul acesteia, el a putut detecta circulaţia moleculelor de apă, reprezentate în instantaneu sub diferite culori.

Foto: bbc.com/ Alfred Anwader/Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences

Alergie la tatuajul cu henna

„Aici puteţi observa reacţia alergică pe care a avut-o o tânără după ce şi-a făcut un tatuaj cu henna. Lumina a căzut perfect pe braţul fetei, punând în evidenţă primele faze ale reacţiei”, susţine medicul englez Dirk Pilat.

Foto:bbc.com/Nicola Kelley/Cardiff and Vale University Hospital NHS Trust

Celula stem umană

„Aceasta este o reprezentare a unei celule stem, realizată cu ajutor unui micrograf cu electroni. Celula a fost prelevată din măduva osoasă a şoldului unei persoane sănătoase. În această imagine putem vedea simetria formelor acestei structuri, dar şi culorile subtile pe care ea le are”, menţionează unul dintre membrii juriului Wellcome Image Awards, geneticianul Robin Lovell-Bridge.

Foto: bbc.com/Sílvia A Ferreira, Cristina Lopo, Eileen Gentleman/ King’s College London

Divizarea celulelor stem la nivelul creierului peştelui-zebră

În imagine sunt prezentate diferite stagii ale divizării celulelor stem la nivelul creierului unui peşte-zebră. Forma circulară pe care o putem vedea în fotografie are un diametru de circa 250 de micrometri şi a fost obţinută după mai bine de 9 ore de observaţii. „În această reprezentare este redat procesul de divizare al unei celule, finalizat prin apariţia unei noi celule stem şi a unei noi celule nervoase”, menţionează Anne Deconick, cercetătoare în cadrul MIT.

Foto: bbc.com/Paula Alexandre/ University College London

Virusul Ebola

„În această imagine este reprezentată structura interioară a virusului Ebola, cu nucleul celulei desfăşurat în 3-D, pentru a vedea cu toţii mai bine cum este acesta organizat. Cel care a realizat această ilustraţie a ales culori pastelate, pentru a evidenţia fiecare element al acestei celule”, a declarat profesorul Rob Kesseler (Universitatea de Arte din Londra).

Foto: bbc.com/David S Goodsell/RCSB Protein Data Bank

Privirea fluturelui Coadă-de-Rândunică

„Urmărind această fotografie, putem vedea detalii anatomice impresionante ale fluturelui Coadă-de-Rândunică. În această imagine se pot observa cu foarte mare claritate ochii, antenele şi trompa acestei insecte”, menţionează Eric Hilaire, editor al publicaţiei The Guardian.

Foto: bbc.com/Daniel Saftner/Macroscopic Solutions

Interiorul vaselor de sânge ale globului ocular uman

„Aici este reprezentat interiorul unui vas de sânge situat în zona inferioară a ochiului uman. În mod normal, nu putem să observăm sângele, deoarece acesta circulă cu o viteză mult prea mare pentru a fi imortalizat. În timp ce se deplasează, el modelează structura interioară a vasului de sânge, dându-i o formă aparte”, a punctat Robin Lovell-Bridge.

Foto: bbc.com/Peter Maloca/University of Basel