Home » D:News » Descoperire ULUITOARE într-un laborator de cercetare. Este cea mai simplă formă de viaţă – VIDEO

Autor: Marina Manastîrlî 03.29.2016
O echipă de oameni de ştiinţă, în frunte cu renumitul biolog Craig Venter, a făcut o descoperire uluitoare.

Ei au reuşit să creeze, în laborator, o specie de bacterii cu un cod genetic care este mai mic decât orice altă formă găsită în natură.

Specia creată în laborator are doar 437 de gene şi transportă o cantitate minimă cunoscută a codului genetic necesar pentru a susţine viaţa.

Prin crearea acestei specii de bacterie care se auto-divide, oamenii de ştiinţă de la Laboratorul Sintetizării Genomice şi de la Institutul J. Craig Venter încearcă să înţeleagă mai bine funcţia genelor individuale care alcătuiesc fiecare organism viu.

Cercetătorii au numit creaţia lor: JCVI- syn3.0 microbul cu 437 de gene, dintre care numai 149 au o funcţie cunoscută. Cu alte cuvinte, este cunoscut că restul genelor sunt necesare pentru ca viaţa să existe, dar încă nu se cunoaşte cu certitudine scopul fiecărei gene.

„Încercarea noastră de a proiecta şi crea o nouă specie, cu un rezultat de succes, a relevat faptul că 32 la sută din gene esenţiale pentru viaţă au funcţii necunoscute. Toate studiile de bioinformatică din ultimii 20 de ani au subestimat numărul de gene esenţiale, concentrându-se numai pe ceea ce era deja cunoscut”, a declarat Craig Venter.

Pentru comparaţie, în timp ce acest nou organism are 437 de gene, cel mai scurt genom de auto-susţinere, găsit într-un organism viu în natură are 525 de gene şi aparţine Mycoplasma genitalium.

Echipa şi alţi cercetători din acelaşi domeniu consideră că procesul de creare a vieţii sintetice se va dovedi în cele din urmă util pentru anumite scopuri specifice, cum ar fi producerea de biocombustibil ieftin şi crearea noilor medicamente.

„Această etapă trebuie considerată un uriaş pas înainte”, a declarat Sir Richard Roberts, care a câştigat, în 1993, Premiul Nobel pentru Biologie, iar acum este director ştiinţific la Biolaboratoarele New England.

Provocarea actuală constă în înţelegerea funcţiei acestor misterioase gene suplimentare. Cercetătorii afirmă că ar putea fi posibil să creeze un organism viu cu mai puţine gene.

Motivul pentru care oameni inteligenţi se simt nefericiţi şi tind să fie singuratici – VIDEO