Home » D:News » Dr. Oz: Cum să-ţi păstrezi sănătatea oaselor

Dr. Oz: Cum să-ţi păstrezi sănătatea oaselor

Descopera 04.21.2016
Dr. Oz: Cum să-ţi păstrezi sănătatea oaselor
Problemele de sănătate ale oaselor şi încheieturilor sunt atât de comune, încât prea multă lume se gândeşte că sunt ceva inevitabil şi aproape imposibil de tratat.

Scheletul osos nu asigură doar structura pentru muşchi, ci contribuie în mod activ la sănătatea ta producând celule şi asigurând necesarul de calciu şi fosfor din organism. Dar ceea ce este cu adevărat impresionant este capacitatea oaselor de a se regenera. Anual,5-10% din ţesutul osos al unui adult se regenerează. Cu toate acestea, semnele îmbătrânirii osoase pot apărea după 30 de ani. Degradarea se produce într-un procent mai mare decât regenerarea, ceea ce duce la instalarea osteoporozei şi a altor boli ale sistemului osos. Veste bună este că există câţiva paşi pe care îi poţi urma care te ajută să-ţi păstrezi sănătatea oaselor.
Consumă suficient calciu şi nu uita de vitamina D!

Pentru sănătatea oaselor nu trebuie să-ţi lipsească din dietă calciu, vitamina D, magnezi, acizi graşi omega-3 şi vitamina C.

Probabil ştii deja cât de important este calciul pentru dezvoltarea oaselor, dar ultimele studii arată că în lipsa vitaminei D, acesta nu este la fel de eficient. Calciul previne inflamaţia articulaţiilor şi artrita, favorizează contracţiile musculare, solidifică şi întăreşte oasele. Organismul nostru stochează excesul de calciu până la vârsta de 30 de ani, când densitatea osoasă ajunge la maximum. După această vârstă nu-l mai stochează şi trebuie să ne asigurăm tot necesarul din alimentaţie.Vitamina D asigură absorbţia calciului şi se sintetizează dacă stăm la lumina naturală. Deşi unii doctori recomandă suplimentele pentru sănătatea oaselor, există studii care sugerează că pot fi dăunătoare inimii. Doctorul Oz recomandă consumul a 1000-1200 mg/zi de calciu din surse naturale.

Sursele naturale cele mai bogate în calciu sunt: lactatele, seminţele neprăjite de susan, toate nucile şi alunele, legumele cu frunze verzi, varză, nap, quinoa, smochine, broccoli, fasole verde şi uscată, lapte de soia, lapte de orez şi soia.

Sursele naturale cele mai recomandate de vitamina D sunt: peştele gras, fructele de mare şi cerealele. Necesarul zilnic este de 400 UI de vitamina D dacă ai sub 60 de ani şi 600 UI dacă ai peste 60 de ani.
Un consum moderat de bere

Prea mult alcool poate scădea densitatea osoasă, dar un studiu al Universităţii Extremadura din Caceres a descoperit că un consum moderat de bere poate duce la oase mai puternice. Specialiştii cred că nivelul ridicat de siliciu din bere încetineşte subţierea oaselor care provoacă fracturile osteoporotice şi le întăreşte. De asemenea, berea este o sursă bogată de fitoestrogeni, compuşi asemănători cu estrogenii naturali, care ajută la menţinerea sănătăţii oaselor.Dr. Oz: Cum să-ţi păstrezi sănătatea oaselor.

Problemele de sănătate ale oaselor şi încheieturilor sunt atât de comune, încât prea multă lume se gândeşte că sunt ceva inevitabil şi aproape imposibil de tratat.

Scheletul osos nu asigură doar structura pentru muşchi, ci contribuie în mod activ la sănătatea ta producând celule şi asigurând necesarul de calciu şi fosfor din organism. Dar ceea ce este cu adevărat impresionant este capacitatea oaselor de a se regenera. Anual,5-10% din ţesutul osos al unui adult se regenerează. Cu toate acestea, semnele îmbătrânirii osoase pot apărea după 30 de ani. Degradarea se produce într-un procent mai mare decât regenerarea, ceea ce duce la instalarea osteoporozei şi a altor boli ale sistemului osos. Veste bună este că există câţiva paşi pe care îi poţi urma care te ajută să-ţi păstrezi sănătatea oaselor.
Consumă suficient calciu şi nu uita de vitamina D!

Pentru sănătatea oaselor nu trebuie să-ţi lipsească din dietă calciu, vitamina D, magnezi, acizi graşi omega-3 şi vitamina C.

Probabil ştii deja cât de important este calciul pentru dezvoltarea oaselor, dar ultimele studii arată că în lipsa vitaminei D, acesta nu este la fel de eficient. Calciul previne inflamaţia articulaţiilor şi artrita, favorizează contracţiile musculare, solidifică şi întăreşte oasele. Organismul nostru stochează excesul de calciu până la vârsta de 30 de ani, când densitatea osoasă ajunge la maximum. După această vârstă nu-l mai stochează şi trebuie să ne asigurăm tot necesarul din alimentaţie.Vitamina D asigură absorbţia calciului şi se sintetizează dacă stăm la lumina naturală. Deşi unii doctori recomandă suplimentele pentru sănătatea oaselor, există studii care sugerează că pot fi dăunătoare inimii. Doctorul Oz recomandă consumul a 1000-1200 mg/zi de calciu din surse naturale.

Citeşte continuarea în Gândul!

Cele mai noi articole
O navă spațială trimisă de NASA tocmai „a atins” învelișul exterior al Soarelui
O navă spațială trimisă de NASA tocmai „a atins” învelișul exterior al Soarelui
Suntem siguri că vrem să fim găsiți de extratereștri? Ce cred cercetătorii de la SETI
Suntem siguri că vrem să fim găsiți de extratereștri? Ce cred cercetătorii de la SETI
Zuckerberg și-a luat un nou teren pe o insulă din arhipelagul Hawaii
Zuckerberg și-a luat un nou teren pe o insulă din arhipelagul Hawaii
Telegram lansează apel video de grup. Ce o diferenţiază radical de WhatsApp
Telegram lansează apel video de grup. Ce o diferenţiază radical de WhatsApp
Un cârd de ciute, surprins într-o pădure din Parcul Național Semenic- Cheile Carașului
Un cârd de ciute, surprins într-o pădure din Parcul Național Semenic- Cheile Carașului
Un bebeluș abandonat într-un tufiș a fost salvat de un câine Husky
Un bebeluș abandonat într-un tufiș a fost salvat de un câine Husky
58% din decesele la pacienții Covid din România au fost înregistrate la bărbați
58% din decesele la pacienții Covid din România au fost înregistrate la bărbați
„Primul hoverboard adevărat”, inventat de un român. Deține recordul mondial pentru cel mai lung zbor cu un hoverboard
„Primul hoverboard adevărat”, inventat de un român. Deține recordul mondial pentru cel mai lung zbor cu un hoverboard
Blue Origin va trimite primul turist în spațiu
Blue Origin va trimite primul turist în spațiu
Care a fost, de fapt, cel mai prost an din istoria omenirii
Care a fost, de fapt, cel mai prost an din istoria omenirii
Theodor Pallady, marele pictor român care a influențat opera „La Blouse Roumaine”
Theodor Pallady, marele pictor român care a influențat opera „La Blouse Roumaine”
Românii indignați de omorârea ursului Arthur au scăzut ratingul castelului Riegersburg, deținut de familia prințului austriac
Românii indignați de omorârea ursului Arthur au scăzut ratingul castelului Riegersburg, deținut de familia prințului ...
Se împlinesc 22 ani de la vizita celui mai îndrăgit Papă la Bucureşti. Momentul a fost unul istoric nu doar pentru România
Se împlinesc 22 ani de la vizita celui mai îndrăgit Papă la Bucureşti. Momentul a fost unul istoric nu doar pentru România
SUA le va oferi țărilor mai sărace acces la brevetele de vaccin COVID
SUA le va oferi țărilor mai sărace acces la brevetele de vaccin COVID
Agenţia Europeană a Medicamentului evaluează un nou vaccin COVID-19
Agenţia Europeană a Medicamentului evaluează un nou vaccin COVID-19
Reușită pentru SpaceX. Primul prototip al rachetei Starship care aterizează fără să izbucnească în flăcări
Reușită pentru SpaceX. Primul prototip al rachetei Starship care aterizează fără să izbucnească în flăcări
Cercetătorii avertizează că blocarea luminii solare ar putea avea efecte nedorite asupra Pământului
Cercetătorii avertizează că blocarea luminii solare ar putea avea efecte nedorite asupra Pământului
Cercetătorii au creat o celulă sintetică perfectă care se multiplică la fel ca o celulă reală
Cercetătorii au creat o celulă sintetică perfectă care se multiplică la fel ca o celulă reală