Home » D:News » Cât de SIGURE sunt pentru consum culturile modificate genetic? Concluzia controversată a unei cercetări realizate timp de doi ani

Publicat: 20.05.2016
Un comitet de experţi şi oameni de ştiinţă au lansat concluzia unei analize complexe privind siguranţa alimentelor modificate genetic.

Studiul a constatat că nu există nicio diferenţă între ele şi culturile crescute în mod convenţional, iar organismele modificate genetic nu reprezintă o ameninţare mai mare pentru mediu.

Experţii au notat că există dificultăţi în stabilirea tendinţelor pe termen lung. Singurul risc este legat de dăunătorii care dezvoltă rezistenţă la culturile modificate genetic. De asemenea, a fost descoperit că nu a existat o creştere semnificativă a productivităţii de la culturile modificate genetic.

Ei au descoperit că progresele moderne în ingineria genetică se estompează în linii clare de distincţie între plantele modificae genetic (GE) şi organismele crescute în mod convenţional.

Raportul a fost întocmit de către un grup de 20 de oameni de ştiinţă, care au început examinarea tuturor probelor în urmă cu mai bine de doi ani. Ei au avut sprijinul Academiei Naţionale de Ştiinţe, Inginerie şi Medicină a SUA. De la începutul studiului, au fost analizate aproape 900 de publicaţii şi studii din ultimele două decenii referitoare la soia, porumb, bumbac (care sunt aproape toate culturi comerciale modificate genetic). Studiul a analizat discursurile a 80 de vorbitori de la trei şedinţe publice, peste 700 de comentarii de la public pentru a oferi o perspectivă asupra problemelor care privesc populaţia generală.

Raportul precizează că reglementarea noilor alimente ar trebui să nu fie pur şi simplu despre modul în care acestea sunt produse, ci în funcţie de produsul în sine. Acest lucru înseamnă că testele de siguranţă pentru produse noi ar trebui să fie făcute în exact acelaşi mod, ca cele a plantelor reproduse convenţional.

Ei au descoperit că în timp ce multe atribute au fost adăugate la aceste culturi, cum ar fi termenul de valabilitate mai lung şi conţinutul de vitamine mai mare, numai două caracteristici au devenit un lucru obişnuit şi pe larg utilizat: unul care le conferă rezistenţă la erbicide şi al doi-lea că le face toxice pentru insecte.

Pentru că numai aceste două caracteristici sunt în mod frecvent introduse prin modificare genetică inginerie, comisia a considerat că ar trebui să fie evitate generalizări cu privire la riscurile sau beneficiile asociate cu culturile modificate genetic.

Se consideră că efectele specifice culturilor modificate genetic se aplică pentru toate produsele fabricate, dar nu se ştie dacă aceast lucru este adevărat.

Raportul a primit deja critici, unii susţinând că experţii au fost dirijaţi de marii producătorii din industria agricolă. Dar, Fred Gould, care a prezidat comisia, a negat acest lucru, spunând că reprezentanţii industriei agricole i-au refuzat seminţele şi plantele cu care urma să facă experimente pentru noul raport.

Chiar dacă plantele sunt sigure pentru consumul alimentar şi nu prezintă nici un pericol pentru mediu, ei au găsit că unele dintre beneficiile lor au fost exagerate. De exemplu, aceste specii modificate genetic nu au crescut productivitatea culturilor.

Telescopul James Webb va analiza una dintre cele mai emblematice ținte ale lui Hubble
Lupii mumificați din era glaciară dezvăluie misterul strămoșilor câinilor moderni
Celula solară perovskită depășește pentru prima dată pragul de 30 de ani pentru durata de viață
Probele de rocă prelevate de roverul Curiosity de pe Marte conțin un ingredient cheie al vieții
Limitarea încălzirii globale la 1,5 grade Celsius ar reduce riscurile pentru omenire cu până la 85%
Complex de pasaje antice, folosit pentru ritualuri psihedelice. Care este povestea acestui loc?
Variola maimuței evoluează într-un ritm accelerat. Iată ce spun specialiștii
Vremea rea produce „furtuna perfectă” pentru cei care suferă de astm, iar cazurile sunt în creștere
Ce ascunde microbiomul prietenului tău cel mai bun? Un nou studiu investighează câinii din întreaga lume
Vaccinul antigripal ar putea oferi protecție împotriva Alzheimer. Descoperirea i-a surprins pe cercetători!
Polul Nord sau Polul Sud, unde este mai frig?
Cel mai periculos asteroid cunoscut de omenire în ultimii ani. Când va lovi Pământul?
Râurile din întreaga lume se schimbă. Cine este de vină?
Palatul BNR, locul în care banii României sunt în siguranță (DOCUMENTAR)