Home » D:News » Genele pot influenţa momentul în care se pierde virginitatea, dar şi activitatea sexuală

Marina Manastîrlî 05.31.2016
Genetica ar putea fi cea care decide când oamenii îşi pierd virginitatea.

Un nou studiu a cercetat mai mult de 125.000 de persoane şi a fost realizat în Regatul Unit al Marii Britanii. Cercetarea a identificat diferenţe genetice care influenţează vârsta de pubertate, vârsta la care oamenii au primul contact sexual şi vârsta la care vor avea primul copil.

Vârsta la care oamenii au primul lor contact sexual este, în mare măsură, influenţată de factorii sociali, de exemplu, de presiunea din grup şi cultura din familie, au remarcat cercetătorii. Dar noile descoperiri, sugerează că şi genetica, de asemenea, are un rol important.

„În mod clar, unele dintre aceste lucruri, care au impact asupra vârstei când persoana se va angaja în primul contact sexual, sunt sociale. Prin folosirea geneticii, noi sperăm să descoperim factorii biologici suplimentari care contribuie la acest lucru”, a declarat co-autorul studiului Felix Day, genetician la Universitatea din Cambridge.

Cercetătorii au identificat 38 de gene, care pot fi separate în două grupuri mari. Unele dintre aceste genele influenţează maturitatea fizică a unei persoane, în timp ce altele par să contribuie la tipul de personalitate, a notat echipa într-un raport publicat în revista Nature.

„Primul grup include gene care acţionează asupra căilor de reproducere cunoscute şi sunt implicate în calendarul de pubertate. Aceste gene influenţează atunci când corpurile oamenilor sunt pregătite biologic pentru sex, care, la rândul lor, afectează vârsta primului contact sexual”, a explicat Day.

Al doilea grup de gene, care sunt legate de trăsăturile de personalitate ale oamenilor, par să influenţeze tendinţa oamenilor de a-şi asuma riscuri, care are o legătură cu sexul.

Motivul pentru care vârsta primului contact sexual este de interes pentru oamenii de ştiinţă este pentu că acest tip de ”activitate” este relaţionată cu rezultate negative în realizările educaţionale şi de sănătate mintală ale indivizilor. De asemenea, pubertatea la o vârsta mai fragedă are legtură cu riscul crescut pentru boli precum diabetul, bolile de inimă şi unele tipuri de cancer, au explicat cercetătorii.

”Prin explorarea influenţei genetice care stă la baza acestor trăsături, cercetătorii speră să înţeleagă mai bine relaţia dintre aceste rezultate şi sănătate”, afirmă Day.

O constatare interesantă a studiului a fost că, în generaţiile recente, vârsta medie la care oamenii au primul raport sexual a scăzut. „Asta se întâmplă nu din cauza geneticii, ci a factorilor sociali care, în mod clar, joacă un rol important”, a spus Day.

Analiza a fost făcută folosind datele genetice prelevate de la 125.000 de bărbaţi şi femei, cu vârsta cuprinsă între 40 şi 69 de ani. Cercetătorii au analizat, de asemenea, alte două seturi de date independente, inclusiv aproximativ 240.000 de persoane din Islanda şi 20.000 de participanţi din Statele Unite ale Americii.

Deşi informaţiile despre vârsta primului contact sexual nu au fost disponibile în aceste două seturi de date, cercetătorii au observat aceleaşi relaţii dintre genele identificate şi vârsta la care oamenii au avut primul copil.

Vă mai recmandăm şi aceste articole: