Home » D:News » Suplimentul care ameliorează pofta exagerată de mâncare proastă

Suplimentul care ameliorează pofta exagerată de mâncare proastă

07.05.2016
Cercetătorii din Marea Britanie au descoperit un supliment care poate ameliora pofta de alimente bogate în calorii, precum pizza şi gogoşile.

După testarea suplimentului, denumit inulin-propinate ester, au arătat nu numai că rezultă dorinţă mai mică pentru mâncarea proastă, ba chiar reduce şi porţiile de mâncare.

Este vorba de un mic experiment, deci nu ne putem entuziasma foarte tare deocamdată. Însă suplimentul, descoperit de cercetători la Imperial College London, este bazat pe o moleculă produsă de bacteria care îi transmite creierului când a mâncat destul.

În prima parte a studiului, echipa a oferit celor 20 de voluntari câte un milkshake ce conţinea 10 grame de inulin-propinate ester sau o doză de insulină în stare normală. I-au scanat apoi cu un RMN în timp ce le arătau diferite imagini cu mâncare, precum salate, peşte, ciocolată şi prăjituri. Studiul a arătat că voluntarii care au băut milkshake au avut mai puţină activitate cerebrală în anumite regiuni ale creierului, faţă de ceilalţi voluntari, însă numai când se uitau la mâncarea bogată în calorii.

În a doua parte, cercetătorii au oferit participanţilor un bol cu paste şi sos de roşii şi le-au spus să mănânce cât de mult vor. Cei care au băut milkshake au mâncat cu 10% mai puţin decât cei care au băut doar insulină.

Rezultatele sugerează că suplimentul nu poate numai să reducă pofta de mâncare, ci şi să facă oamenii să mânânce mai puţine calorii.

Noutăţile au fost publicate în The American Journal of Clinical Nutrition. Poţi vedea o prezentare a studiului în filmuleţul de mai jos: